تبریز؛

زمینه همکاری‌های نخجوان و آذربایجان شرقی فراهم است

رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان در پایان سفر یک‌روزه خود به تبریز گفت: این سفر و نتایج آن زمینه‌های خوبی برای توسعه روابط آذربایجان شرقی و نخجوان در آینده نزدیک ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، واصف طالب‌اف با ابراز خرسندی از سفر به آذربایجان شرقی و ادای احترام به مردم این استان، اظهار داشت: در این سفر در مورد همکاری‌های آینده مذاکره کردیم و امیدوارم به زودی شاهد ثمرات این همکاری‌ها باشیم.

وی همچنین با اشاره به خدمات و تلاش‌های استاندار آذربایجان شرقی در دو سال گذشته، گفت: انجام کارهای بزرگ در این مدت کوتاه شبیه معجزه است و اهالی آذربایجان می توانند مطمئن باشند که استانداری شجاع و دلبسته به استان خود دارند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: سفر هیئت اقتصادی نخجوان در راستای رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه روابط با کشورهای همسایه صورت گرفت و در این رویکرد، نخجوان اولویت ماست.

 اسماعیل جبارزاده افزود: هرچند این سفر کوتاه بود، اما در مورد موضوعات مختلف از جمله کار مشترک فرهنگی بین دانشگاه‌ها و توسعه تجارت و همکاری مشترک در تمام زمینه‌ها بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان این که هیچ محدودیتی برای همکاری با نخجوان نداریم، افزود: امکان همکاری در هر زمینه‌ای برای دو ملت برادر، دوست و هم‌زبان و هم‌دین آذربایجان شرقی و نخجوان وجود دارد.
جبارزاده با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین آذربایجان شرقی و نخجوان، گفت: خوشحالم که در این تفاهم‌نامه موضوعات مورد علاقه مورد توجه قرار گرفته و من آینده خوبی برای توسعه روابط پیش‌بینی می‌کنم.

وی تصریح کرد: قطعا در آینده نزدیک ثمره این رفت و آمدها برای مردم دو طرف ملموس خواهد بود.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.