در دیدار هیات بازرگانی اتریش با مشاور نعمت‌زاده مطرح شد

اعلام آمادگی اتریش برای همکاری در زمینه توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نایب رئیس اتاق بازرگانی اتریش بر افزایش حجم مبادلات اقتصادی فی‌مابین دو کشور تأکید کرد.

اعلام آمادگی اتریش برای همکاری در زمینه توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط صنعتیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علی محمدگودرزی با اشاره به اهمیت گسترش روابط اقتصادی میان ایران و اتریش و تشریح استراتژی صنعتی ایران اظهار داشت : دهم تیرماه روز ملی صنعت ومعدن، برنامه های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر خواهد شد. 

وی گفت: در این برنامه راهبردی به موارد مهمی ازجمله شاخص‌های صنعتی، صادرات غیرنفتی، ساخت کالای داخلی برای مصرف، جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی اشاره شده است.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی  گفت: شرکتهای اتریشی در اجلاس مورخ اول و دوم مردادماه امسال در وین می‌تواند با همتاهای خود در بخش خصوصی و دولتی به تبادل نظر درخصوص چگونگی همکاری‌های فیمابین و تعیین نقشه راه همکاری های ایران و اتریش بپردازد.

گودرزی با بیان سابقه همکاریهای آموزشی میان دو کشور گفت: همکاری در حوزه‌ آموزش‌ فنی ، صنایع و مدیریت پروژه می تواند بین دو کشور انجام گیرد.

در ادامه این نشست، نائب رییس اتاق بازرگانی اتریش  بر آمادگی این کشور  برا ی همکاری در زمینه توسعه بنگاههای کوچک و متوسط صنعتی تاکید کرد.

ریچارد شنز گفت: دانشگاههای اتریش آماده همکاری بیشتر با بخش علمی ایران می باشند. 
نایب رئیس اتاق بازرگانی اتریش تصریح کرد: این کشور در صدد سرعت بخشیدن به روابط اقتصادی خود با ایران می‌باشد.  

در این نشست،کیومرث فروتنی مدیر کل مدیرکل دفتر صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت شرکتهای  ایرانی‌ در اتریش گفت : زمینه برای افزایش حجم همکاریهای اقتصادی  دو کشور فراهم است. 

وی با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌ها در زمینه انتقال دانش فنی و سرمایه گذاری مشترک و مستقیم میان دو کشور بر استمرار مذاکرات دوجانبه تأکید کرد و پیشنهاد نمود برای تبادل همکاریها به صورت جامع از هر طرف نمایندگانی معرفی شود. 

گفتی است در پایایان این نشست صاحبان صنایع دو کشور پیرامون چگونگی توسعه مبادلات فیمابین با یکدیگر بحث و تبادل نظر نمودند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار