در دیدار شافعی با معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی لوکزامبورگ مطرح شد

لوکزامبورگ و ایران، دروازه‌های ورود به اتحادیه اروپا و خاورمیانه

معاون بین الملل اتاق بازرگانی لوکزامبورگ به همراه هیئت تجاری، مالی و صنعتی این کشور با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران دیدار کرد.

//////////به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در این دیدار با بیان اینکه لوکزامبورگ دارای بالاترین درآمد سرانه در اروپا و مرکز مهم بانکداری در این قاره است گفت: برای اقتصاد ایران که به اروپا توجه دارد کشور لوکزامبورگ از اهمیت بالایی برخوردار است و خدمات مالی و بانکی آن به همراه تجربیات ارزنده می‌تواند برای هر اقتصاد پویایی از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

وی افزود: دولت ایران در برنامه های اقتصادی دائمی کشور، برنامه های توسعه ای فراوانی دارد که فرصتهای جذابی برای سرمایه گذاران خارجی محسوب می‌شود از این رو امیدواریم کشورهای دوست مانند لوکزامبورگ با استفاده از فرصتهای پیش رو در طرحهای زیربنایی ایران مشارکت فعال‌تری داشته باشند.

شافعی افزود: در برنامه های توسعه صنعتی ایران به صنایع متوسط و کوچک توجه ویژه ای شده است که می‌تواند یکی از موضوعهای همکاری دو کشور باشد از این رو این موضوع در تفاهم نامه ای که امروز میان هیئتهای تجاری دو کشور امضا می‌شود از اولویتهای اصلی است. 

وی گفت: موقعیت جغرافیایی خاص ایران موجب شده تا ایران نقش ویژه ای در اقتصاد آسیای میانه، قفقاز، عراق و افغانستان داشته باشد که این موضوع می‌تواند در همکاری‌های دو جانبه میان ایران و لوکزامبورگ و همچنین در همکاری‌های سه جانبه و چند جانبه نقش کمک کننده ای داشته باشد.

همچنین آقای جینات اِرتلدینگ مدیر بین الملل اتاق بازرگانی لوکزامبورگ با اشاره به اینکه هیئت مهم مالی، اقتصادی، صنعتی، خدماتی و بانکی وی را در این سفر همراهی می‌کند گفت: در این سفر علاوه بر شناسایی فعالان تجاری و صنعتی ایران در پی شناسایی فرصتهای تجاری و همکاری دو کشور هستیم. 

وی افزود: یادداشت تفاهم امروز میان اتاق بازرگانی لوکزامبورگ و اتاق بازرگانی ایران، زمینه ساز گسترش و همکاری‌های دو کشور خواهد بود و ما با فرصتهای تجاری فراوانی که در کشور خود داریم می‌توانیم به شرکای تجاری خود در ایران اعتماد کنیم. 

ارتلدینگ گفت: لوکزامبورگ و ایران می‌توانند دروازه های ورود دو کشور به اتحادیه اروپا و خاورمیانه باشند که امیدواریم با رفع تحریم‌ها روابط دو کشور در همه زمینه‌ها افزایش یابد. 

وی افزود: از آنجا که خودم در عرصه هوانوردی فعال هستم علاقمندی ما این است که شرکتهای هواپیمایی لوکزامبورگ مانند کارگولایت نه تنها به ایران سفر داشته باشند بلکه از آسمان ایران برای سفر  به دیگر نقاط دنیا استفاده کنند. 

وی همکاری در زمینه خطوط لوله، فنآوری اطلاعات و تجهیزات رایانه ای را از دیگر زمینه همکاری میان ایران و لوکزامبورگ بیان کرد. 

پس از این دیدار، هیئتهای تجاری دو کشور در نشست تخصصی به صورت رو در رو زمینه های ایجاد و توسعه همکاری‌های تجاری،‌ مالی، صنعتی،‌ خدماتی و بانکی دو کشور را با امضای یادداشت تفاهم بررسی کردند. 

مدیرعامل کمپانی تراست لوکزامبورگ که در زمینه مالی و بانکی فعالیت می‌کند هدف از حضور در ایران را برقراری رابطه مالی میان شرکتهای ایرانی و شرکتهای خارجی بیان کرد و گفت: بنا داریم میان صندوقهای سرمایه گذاری ایران و دیگر صندوقهای سرمایه گذاری خارجی نیز بر استفاده از ابزارهای مختلف تعامل سازنده برقرار کنیم همچنین یکی از اهداف سفر ما پیدا کردن شرکای ایرانی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار