سخنگوی کرملین:

در صورت تمایل پاپ، پوتین از موضع روسیه در قبال اوکراین صحبت خواهد کرد

صحبت درباره اوضاع اوکراین و موضع دولتمردان روس در خصوص تحولات فراگیر همسایه غربی مسکو، یکی از مباحث احتمالی در دیدار آینده پاپ و پوتین در واتیکان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، سخنگوی کرملین اعلام کرد در صورت ابراز تمایل از طرف پاپ، ولادیمیر پوتین حاضر است در خصوص موضع روسیه درباره مسئله اوکراین نیز صحبت کند.

"دمیتری پسکوف" در این باره به خبرنگاران گفت: "اگر پاپ تمایل داشته باشد، من شک ندارم که رییس جمهور روسیه برای روشن کردن موضع این کشور در قبال اوضاع اوکراین آماده است. این دیدار فرصت مغتنمی برای بحث در مورد مسائل و مشکلات پیشِ روی منطقه و جهان خواهد بود."

پیش‌تر "یوری یوشاکوف،" مشاور ارشد رییس جمهور روسیه در مصاحبه‌ای گفته بود: "موضوع اوکراین می تواند به عنوان یکی از مباحثی باشد که در دیدار پوتین و پاپ فرانسیس مطرح می‌شود. این دیدار برای صحبت در مورد طیف گسترده ای از مسائل دو جانبه و بین المللی برگزار می شود، که از آن جمله باید به وضعیت معیشت مسیحیان در منطقه خاورمیانه نیز اشاره کرد. به هر صورت همه چیز به چگونگی روند این گفتگو بستگی دارد."

این دومین ملاقات ولادیمیر پوتین با پاپ خواهد بود. بیش از 600 هزار کاتولیک در روسیه زندگی می کنند و این امر باعث شده که سفرهای رییس جمهور این کشور به مقر واتیکان برای مردم روسیه حائز اهمیت باشد. پوتین در سالهای 2000، 2003 و 2006 مجموعاً 3 بار با پاپ ژان پل دوم و پاپ بندیکت شانزدهم دیدار کرده بود.

رئیس جمهور روسیه قرار است فردا در تاریخ 10 ژوئن‌(20 خرداد) در بازدید از واتیکان با پاپ فرانسیس -- رهبر کلیسای کاتولیک جهان -- دیدار کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار