افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی از جانب واتیکان، فیفا و اتحادیه اروپا

جنبه های بین المللی بحران در سرزمین های اشغالی، فشارها را بر رژیم صهیونیستی تشدید کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جورزالم پست، شکایت فلسطینی ها از رژیم صهیونیستی به مجامع بین المللی، این رژیم را از جوانب مختلف تحت فشار قرار داده است. به رسمیت شناختن فلسطین از جانب واتیکان و احتمال اخراج رژیم صهیونیستی از فیفا نشان می دهد رژیم صهیونیستی در این نبرد دیپلماتیک بازنده است.

یک مقام رژیم صهیونیستی در این خصوص به "مدیا لاین‌" اعلام کرد: "روز به روز کشورها و سازمان های بیشتری از فلسطین حمایت می کنند،؛ اما بدون موافقت اسرائیل امکان تشکیل دولت فلسطین به هیچ وجه وجود نخواهد داشت."

نتانیاهو در دستورالعمل های کابینه جدید نیز به حمایت از تشکیل دولت فلسطین هیچ اشاره ای نکرده است. گروهی از دیپلمات ها و رهبران سابق اتحادیه اروپا خواستار اعمال فشار بیشتر بر رژیم صهیونیستی شده و اعلام کردند کمک های مالی و سیاسی اتحادیه اروپا چیزی به جز "حمایت از اشغال اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه" به دنبال نداشته است. 

قرارداد واتیکان که چهارشنبه هفته گذشته پس از دیدار "پاپ فرانسیس،" رهبر کاتولیک های جهان و "محمود عباس،" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نهایی شد، اعلام می‌دارد از این پس واتیکان کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.

در عین حال، فلسطین خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از فیفا (فدراسیون بین المللی فوتبال) شده است. این مسئله به دنبال آزار و اذیت رژیم صهیونیستی در زمان ورود بازیکنان فلسطینی به کشورهای خارجی مطرح شده است.

افزایش شمار کشورهایی که فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته اند، نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی را بر انگیخته است. انتظار می رود فرانسه نیز به زودی با ارائه قطعنامه ای به سازمان ملل، از شورای امنیت بخواهد زمینه به رسمیت شناختن کشور فلسطین را فراهم کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار