قائم مقام نمایشگاه قرآن در گفتگو با خبرنگار باشگاه مطرح کرد:

حذف حوزه‌های کم تاثیر در نمایشگاه قرآن/تسهیلات ویژه به بازدید‌کنندگان نمايشگاه قرآن چيست؟

ضرغامی گفت:حوزه‌هایی که از نظر محتوا کم تاثیر بودن به دلیل اعتبار محدود و حذف شده و بودجه صرف بخش‌های پر مخاطب خواهد شد.

برزين ضرغامی قائم مقام نمایشگاه قرآن در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران،  به شعار نمایشگاه امسال اشاره كرد وگفت: نمایشگاه قرآن امسال با شعار سال "هم‌دلی و هم‌زبانی" از منظر قرآن برپا مي شود.

 وی بیان کرد: موضوع دیگری که در نمایشگاه قرآن امسال به آن پرداخته می‌شود شعار حمایت و ترویج این مسئله بوده و اینکه گروه‌های افراطی که خود را به قرآن می چسبانند کارهایشان هیچ انطباقی با آیات قرآن و روایات اهل بیت نداشته، و به طور کلی آیات و مفاهیم قرآن مخالف خشونت و افراط‌‌ گرایی است.

ضرغامی با اشاره به تفاوت نمایشگاه امسال با دوره هاي پيشين ابراز داشت: در نمایشگاه امسال از فضای فیزیکی تا محتوایی بخش‌های مختلف، تفاوت‌های زیاد پیدا کرده و ما سعی کردیم با توجه به نیاز روز بخش‌های محتوایی را زیاد کنیم.

قائم مقام نمایشگاه قرآن اظهار داشت: ما در مورد محتوای نمایشگاه قرآن از دوستان و فعالان فرهنگی نظرات شان را گرفتيم که در اين ميان پیشنهاد کم شدن زمان برگزاری و عده ای دیگر به عدم برگزاری نمایشگاه به دلیل محتوایی نظر دادند ولي به طور کلی بحث اجرا نشدن نمایشگاه قرآن به هیچ عنوان نبوده است.

وی تصریح کرد: علت کم کردن بخش هاي كمي نمايشگاه قرآن بدليل تاثير كم آن بخش بر مخاطب بوده است. با توجه به محدودیت اعتباری قرآنی، سعی بر آن شد که به فعالیت‌هایی بهاء داده شود که وجودشان ضرورت بیشتری داشته و در بحث محتوایی به روز و گسترده اند.

ضرغامی با اشاره به جمعیت بازدید کننده نمایشگاه قرآن عنوان کرد: نمایشگاه با توجه به مکان و نوع فعالیت و همچنین دوران طولانی این نمایشگاه نسبت به کتاب که نشان دادن جمعیت بازدید‌کننده، از این نمایشگاه بوده، و همچنین امسال به علت بودن مدارس و دانشگاه‌ها، خانواده‌ةا به دنبال پر کردن اوقات فراغت فرزندانشان بوده که به همین دلیل از نمایشگاه قرآن استقبال بیشتری و علی‌الخصوص در زمان نزدیک افطار از نمایشگاه می‌کنند.

ضرغامی با اشاره به فعالیت‌های جانبی این نمایشگاه تاکید کرد: مهم‌ترین برنامه‌های جانبی، تبلیغات نمایشگاه را جذاب کردن خود نمایشگاه و دادن تسهیلات مانند افزایش پارکینگ و همچنین افزایش فعالیت حوزه‌های کودک و دانشجویی و بانوان و برگزاری مسابقات و محافل قرآنی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.