اردبیل؛

دانشجویان علمی کاربردی بیش از 17 درصد دانشجویان کشور را شامل می شوند

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی گفت: تلاش می‌کنیم تا تعداد دانشجویان علمی – کاربردی که تاکنون 17.5 درصد دانشجویان کشور را شامل می‌شود به 50 درصد ارتقاء دهیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اردبیل؛  محمد اخباری افزود: ما در بحث نظارت بر مراکز و رتبه‌بندی آنها جدی هستیم و تلاشمان بر این است تا رشته‌های جدید را براساس رتبه‌بندی مراکز اعطا کنیم.

وی با یادآوری اینکه در مراکز علمی – کاربردی نباید در حوزه مهارت‌آموزی، کارورزی و کاربینی قصور و کوتاهی انجام شده و ملاک پرورش نیروی انسانی ماهر مورد بی‌مهری قرار گیرد، تصریح کرد: هر کس در این حوزه کم بگذارد، عمل و رفتارش بخشودنی نیست.

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی با یادآوری اینکه نظارت ما سیستمی و با احاطه کامل است، گفت: ما سیستمی را طراحی کردیم تا از اول مهر ماه نظام نظارتی و رتبه‌بندی ما که در آن 200 شاخص مد نظر قرار می‌گیرد، ‌عملیاتی شود.

اردبیل می‌تواند پایلوت آموزش تربیت مدرس قرار گیرد

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی در مورد ساماندهی مدرسان دانشگاه جامع علمی – کاربردی نیز افزود: اساس کار هر مرکز مدرسان و مهارت نیروی انسانی است به طوریکه 60 درصد مدرسان ما فاقد مهارت‌های لازم هستند که سعی می‌کنیم در تابستان امسال در قالب دوره‌های آموزشی و بازنگری که در رشته‌های آن انجام می‌دهیم نسبت به ساماندهی مدرسان این دانشگاه اقدام لازم را انجام دهیم.

اخباری تصریح کرد: با توجه به اینکه 40 درصد برنامه‌های آموزشی این دانشگاه تئوری و 60 درصد عملی است، ما قطعاً به سمتی حرکت می‌کنیم تا دانشگاه‌های ما در مسیر تعریف شده قرار گرفته و آن‌گونه که انتظار می‌رود در برنامه ششم نیز بتواند به جایگاه خود دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: مراکز ما مأموریت‌گرا هستند و سعی و تلاششان بر ایجاد رشته‌های تخصصی است تا با هدف توانمندی نیروی انسانی فعالیت کنند و به یقین در این راستا ما کار نمی‌کنیم بلکه باید با جان و دل تلاش کنیم تا مطالبات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در تربیت نیروی انسانی متناسب با بازار کار روی زمین نماند.

رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی در ادامه گفت: دانشگاه جامع علمی – کاربردی تلاش می‌کند تا شرکت‌های دانش‌بنیان که همان عناصر اصلی در تحقق‌بخشی به اقتصاد مقاومتی هستند، عینیت پیدا کرده و ما بتوانیم در مسیر توسعه‌یافتگی گام برداریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.