اردبیل؛

کسب 14 نشان ملی توسط صنعتگران استان اردبیل

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با توجه به تنوع تولید محصولات صنایع دستی هنرمندان این استان تاکنون 14 نشان ملی در رشته های مختلف صنایع دستی دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا عبداللهی دباغ افزود: این نشان ها در رشته هایی از جمله گلیم ، مسند ، ورنی های پشمی و ابریشمی ، خراطی چوب ، منبت چوب ، ساز سنتی ، نقش اندازی ضربی روی چرم و ملیله سازی توسط هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان اخذ شده است.

شناسایی بیش از 50 رشته صنایع دستی در استان اردبیل

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به شناسایی بیش از 50 رشته از رشته های صنایع دستی اعم از بومی و سنتی در استان اظهار کرد: این رشته های صنایع دستی در مناطق مختلف شهری ، روستایی و عشایری استان تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

وی گفت: بیشترین حجم تولید صنایع دستی این استان را بافته های داری از جمله ورنی های ابریشمی و پشمی و انواع گلیم و مسند به خود اختصاص می دهد و بیشترین حجم صادرات صنایع دستی مربوط به این تولیدات است.

وی همچنین به حضور هنرمندان استان در چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایران اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه از 20 تا 25خرداد توسط معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و هنرمندان استان در قالب هشت غرفه در این نمایشگاه حضور می یابند.

انتهای پیام/س





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.