امضای بیانیه همکاری نظامی ویتنام و آمریکا

ويتنام و آمريکا روز دوشنبه در هانوی بيانيه گسترش همکاری نظامی را امضا کردند.

به گزارش گروه بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از رویترز، «اشتون  کارتر،» وزیر دفاع آمریکا و «فونگ کوانگ تان،» وزیر دفاع ویتنام پس از مذاکره در خصوص پایان‌بخشیدن به ساخت جزیره‎‌ها در دریای جنوبی چین، دوشنبه در هانوی بيانيه گسترش همکاری نظامی را امضا کردند.

وزير دفاع ويتنام پس از امضای اين بيانيه در کنفرانسي خبری اعلام کرد اين بيانيه باعث گسترش همکاری‌های دفاعی دو کشور، به اشتراک گذاشتن تجارب و برگزاری گفتگوهای دوجانبه خواهد شد .

وی همچنین اعلام کرد اين بيانيه سبب افزايش دوستي و اعتمادسازی شده و شراکت جامع دو کشور را توسعه خواهد داد و بدين ترتيب باعث حفظ صلح و ثبات در جنوب شرق آسيا و منطقه آسيا - اقيانوس آرام خواهد شد.

وی در پایان افزود آمريکا از عمليات مرکز صلح‌بانی سازمان ملل متحد در هانوي و مشارکت ويتنام در فعاليت‌های صلح بانی سازمان ملل حمايت خواهد کرد. کارتر نیز به همکاری با ویتنام برای تضمین امنیت منطقه، برقراری صلح و پیشرفت تأکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
آهای ویتنام،‌ این آمریکا همان آمریکائیست که جوانان شما را با بمب های ناپالم و ممنوعه تکه پاره کرد. او عوض نشده است بلکه این شما هستید که فریب خورده اید و خیال می کنید گرگ حالا دوست گوسفند شده است.
آخرین اخبار