اشرف غنی درباره خطر گسترش داعش هشدار داد

رئیس‌جمهور افغانستان با تاکید بر ضرورت مبارزه با ریشه‌های تروریسم تصریح کرد: برخی قدرتها تلاش می‌کنند از تهدیداتی که ما با آن مواجه هستیم بکاهند و همین مساله باعث شده است تروریست‌ها تحرکات خود را سرعت و شتاب بدهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره مباشر، "اشرف غنی احمد زی" در کنفرانس آمریکا و جهان اسلام که در دوحه قطر در حال برگزاری است، درباره خطر گسترش داعش هشدار داد و گفت: اگر داعش را با القاعده مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که تروریست‌های این گروه توانسته‌اند به سرعت گسترش و تحرک پیدا کنند. داعش بسیاری از رقبای خود را از پیش پا برداشته و به یک قدرت ویرانگر تبدیل شده است. 

اشرف غنی گفت: ما باید فهم و درک مشترکی از انگیزه‌های تروریسم داشته باشیم . ما ناگزیر هستیم صلح را برقرار و روابط و همکاری با کشورهای دارای حاکمیت را افزایش دهیم.

رئیس جمهور افغانستان بر اهمیت شراکت بین کشورها برای مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات  تاکید کرد. اشرف غنی از خدمات و فداکاری‌های ناتو و نیروهای دیگر در افغانستان و همچنین تصمیم اوباما برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان  تقدیر کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار