واکنش مقامات امنیتی آفریقای جنوبی به گزارش الجزیره

در پی انتشار گزارشی مبنی بر پیوستن ساکنان آفریقای جنوبی به تروریست‌های داعش، مقامات امنیتی این کشور از آغاز تحقیقات برای اطمینان از صحت این اخبار خبر دادند.

واکنش مقامات امنیتی آفریقای جنوبی به گزارش الجزیره
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، پس از اینکه این پایگاه خبری از پیوستن دست‌کم 23 شهروند آفریقای جنوبی به تروریست‌های داعش خبر داد، وزارت اطلاعات این کشور اعلام کرد دولت آفریقای جنوبی در نظر دارد در زمینه روند سربازگیری تروریست‌های داعش در آفریقای جنوبی تحقیقاتی را آغاز کند. طبق نتایج تحقیقات الجزیره، برخی از خانواده‌ها برای پیوستن به تروریست‌های داعش به مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی سفر کرده‌اند.  

وزیر اطلاعات آفریقای جنوبی جمعه اعلام کرد مقامات این کشور سخت در تلاش هستند تا از صحت اطلاعات اعلام شده از سوی الجزیره اطمینان حاصل کنند. «برایان دوبه،» سخنگوی وزارت اطلاعات آفریقای جنوبی نیز اعلام کرد: «در پی بررسی این ادعاها هستیم همانطور که آگاه هستید با شورای قضایی مسلمانان که از احتمال پیوستن گردشگران آفریقایی تبار در خاورمیانه به داعش خبر دادند، دیدار کردیم.» وی افزود: «اما در این مرحله که به اتهاماتی در این خصوص پی بردیم، گروهی از مقامات برای اطمینان از صحت این نتایج سخت در تلاشند.»

پایگاه خبری الجزیره جمعه اعلام کرد جمعی از ساکنان آفریقای جنوبی برای پیوستن به تروریست‌های داعش، این کشور را ترک کرده‌اند. علاوه بر این یکی از مقامات ترکیه نیز در گفتگو با الجزیره اظهار داشت حدود "دوازده خانوار" برای پیوستن به گروه تروریستی داعش، آفریقای جنوبی را ترک کردند.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار