نخستین پرواز فرودگاه خوی پس از دو سال از سر گرفته شد

نخستين پرواز اين فرودگاه بعد از دو سال تعطيلی، با هواپيمای آرجی و با 100 مسافر به زمين نشست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مديرکل فرودگاههاي آذربايجانغربي گفت : پروازهاي فرودگاه خوي در سالهاي گذشته بعلت برخي مسائل فني در پرواز شرکت هاي هواپيمايي متوقف شده بود که به همت شوراي اسلامي شهر خوي ويک خير خويي و رفع برخي از نواقصات از سرگرفته شد.

 پرهيزکار افزود ؛پرواز هاي فرودگاه خوي از تهران به خوي و بالعکس در هفته سه روز در روزهاي شنبه و دوشنبه از ساعت 10و6 صبح از تهران و 10و8 ازخوي و چهارشنبه ساعت10و16 ازتهران و 10و18بالعکس با هواپيماهاي فوکر 100 و آرجي برقرارشد.

وي از ارتقا سامانه تجهيزاتي فرودگاه خوي در زمان تعطيلي آن خبر داد واضافه کرد : در اين مدت سامانه هاي موتوژن و دکل هاي روشنايي و سيستم هاي کمک ناوبري فرودگاه خوي درحد استاندارد ارتقاءيافته است.

شهردار خوي نيز گفت : براساس توافق نامه و قرارداد با شرکت هواپيمايي قشم اير پرواز هواپيماهاي اين شرکت با تضمين پرداخت هزينه صندليهاي خالي به فرودگاه خوي برقرار شده است.
 تيز پاز اضافه کرد : در مراحل بعدي، برقراري پروازهاي خوي مشهد وعتبات عاليات و پروازهاي بين المللي نيز از اين فرودگاه پيش بيني شده است.

 فرودگاه خوي دومين فرودگاه آذربايجان غربي و يکي از زيباترين فرودگاههاي کشور به شمار مي آيد که در سال 1380 با وسعت 700هکتار به بهره برداري رسيده است.

فرودگاه خوي باتوجه به وجود مرز رازي ايران و کاپي کوي ترکيه در اين شهرستان ميتواند نقش بسيار موثري در جابجايي کالا ، مسافر و گردشکراز اين مرز ايفا کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، نخستین ، پرواز ، خوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار