وزير صنعت،‌ معدن و تجارت:

تقدیر از صادرکنندگان تجهيزات و ماشين آلات داخلی به کشورهای غربی

وزير صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: تقريبا همه توليدکنندگان ما در عرصه صنايع کشاورزي و مواد غذايي صادرات دارند و جاي تقدير از توليدکنندگان ايراني وجود دارد که توانستند تجهيزات و ماشين آلات با کيفيت بين المللي توليد و حتي به کشورهاي اروپاي غربي نيز صادر کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نعمت زاده در حاشيه بازديد از نمايشگاه صنايع کشاورزي، ‌مواد غذايي و صنايع وابسته در جمع خبرنگاران افزود:‌ اين نمايشگاه به نوعي بزرگترين نمايشگاه صنايع و تجهيزات و ماشين آلات غذايي است که در بيش از 60 هزار متر مربع برپا شده است. 

وي گفت: يقين دارم با توجه به تاييدات مسئولان ارشد نظام با حمايت از توليد داخلي، ‌توجه به امکانات داخل از سوي توليد کنندگان و توجه مصرف کنندگان در خريد و مصرف توليدات داخلي شاهد پيشرفت هاي بيشتر در کشور خواهيم بود.

نعمت زاده افزود: توصيه ما اين است که واحدهاي توليدي با گرفتن شرکا منابع را به شرکت هاي خود بياورند و خود را از وابستگي به منابع بانک‌ها رها کنند.

وزير صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به ابلاغ قانون رفع موانع توليد رقابت پذير گفت:‌ در اين قانون موارد خوبي ديده شده که يکي از آن‌ها اين است که در يک واحد توليدي چه سهامداران و چه غير سهامداران منابع مالي را به شرکت ها بياورند که اين منابع سه سال در آن شرکت بماند، هزينه هاي پول مشابه تسهيلات مشارکت بانک ها محاسبه مي شود.

نعمت زاده با اشاره به اينکه اين کار براي اولين بار انجام شده است افزود: از ايرانيان خارج از کشور دعوت مي کنيم مستقيم و يا با مشارکت واحدهاي موجود در داخل کشور سرمايه گذاري کنند و همه کمک کنيم تا توليد و صادرات اولويت اول کشور باشد.

وي تاکيد کرد: بايد در بخش کشاورزي و مواد غذايي، تقاضا را افزايش دهيم و بهترين تقاضا بازار داخل و صادرات است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار