ویکی‌لیکس فاش کرد:

اتحادیه اروپا در تدارک عملیات نظامی علیه مهاجران غیر‌قانونی است

سایت افشاگر ویکی‌لیکس از برنامه نظامی اتحادیه اروپا برای مقابله با مهاجران غیر‌قانونی دریای مدیترانه پرده برداشت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ سایت افشاگر ویکی‌لیکس دو گزارش طبقه بندی شده از تصمیم سری اتحادیه اروپا برای مقابله با مهاجران غیر‌قانونی در آبهای مدیترانه منتشر کرده است. اطلاعات طبقه بندی شده ویکی‌لیکس نشان می‌دهد اتحادیه اروپا در تدارک عملیات نظامی علیه قایق‌های مهاجران غیر‌قانونی است.

در اطلاعات افشا شده آمده است، کمیته نظامی اتحادیه اروپا برنامه‌ای برای معدوم کردن همه قایق‌های استفاده شده برای قاچاق انسان در دستور کار دارد. این اتحادیه قصد ندارد برای انجام عملیات نظامی در آبهای لیبی و مدیترانه، از دولت لیبی اجازه بگیرد. دبیر‌کل شورای اتحادیه اروپا نسبت به واکنش های منفی جامعه بین الملل پس از انجام عملیات نظامی این اتحادیه هشدار داده است.

اعضای کمیته نظامی اتحادیه اروپا، مهار مهاجرت های غیر‌قانونی به ایتالیا و حفظ امنیت در منطقه را بهانه برنامه نظامی خود در آبهای مدیترانه قرار داده‌اند.

مهاجران از کشورهای آفریقایی و خاورمیانه برای رسیدن به اروپا از مسیر آبهای لیبی راهی ایتالیا می‌شوند. نا‌امن بودن قایق‌ها معمولا به بروز فجایع انسانی منتهی می‌شود. غرق شدن 900 مهاجر در ماه آوریل (فروردین) یکی از بدترین حوادث سالهای اخیر در مدیترانه بوده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار