نبود دولت متحد در لیبی؛ دلیل ادامه بحران مهاجرت

شبکه خبری العربیه در گزارشی نبود دولت متحد در لیبی را دلیل توقف همکاری اروپا برای مهار بحران مهاجرت در این کشور دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه، دولت فعلی لیبی در طرابلس اعلام کرد؛ اروپا قادر نخواهد بود هجوم مرگ‌بار مهاجران آفریقایی را در دریای مدیترانه متوقف سازد؛ مگرآنکه تحریم نیروهایی را که در پایتخت لیبی به قدرت رسیده‌اند، متوقف سازد و با مقامات لیبیایی برای مهار شرایط کنونی همکاری کند.

پس از سقوط دولت «معمر قذافی،» رئیس جمهور معدوم لیبی در سال 2011 اغتشاش و جنگ داخلی، قاچاقچیان انسان را در این کشور به قاچاق ده‌ها هزار نفر در دریای مدیترانه تشویق کرد. مقامات ارشد لیبی هزاران مهاجر آفریقایی عازم اروپا را در بازداشتگاه‌های موقت نگهداری کرده‌اند؛ با این حال مقامات اعلام کرده‌اند نه تنها برای نگهداری از این بازداشت‌شدگان مکان کافی ندارند بلکه برای مبارزه با قاچاق انسان نیز راهی پیش روی خود نمی‌بینند.

 وزیر امور خارجه لیبی در طرابلس در گفتگو با رویترز اعلام کرد: «به شما می‌گوییم بیایید با ما مذاکره و همکاری کنید ... اگر اروپا با ما همکاری نکند در چند سال آینده سیاه‌پوستان آفریقایی سرتاسر اروپا را فراخواهند گرفت و اروپای سفید پوستان به اروپای سیاه پوستان تبدیل می‌شود.»

نبود دولت متحد در لیبی تیم اتحادیه اروپا را – که برای مشاوره و آموزش گارد مرزی لیبی به این کشور اعزام شده بود - بر آن داشت تا این کشور را ترک کند. تقریبا همه کشورهای اروپایی سفرای خود را از طرابلس فراخواندند و از به رسمیت شناختن دولت «قیرانی»
_که سال گذشته پس از درگیری‌های شدید_ طرابلس را به دست گرفت، سرباز زدند.

قیرانی اقدامات بین‌المللی علیه دولت خود را بی‌نتیجه اعلام کرد و اظهار داشت اروپا باید در این زمینه رویه‌ای منطقی به کار گیرد و با مقامات لیبی همکاری کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: لیبی ، اروپا ، طرابلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار