اخبار مناطق «شهرداری تهران» را با یک کلیک بخوانید؛

تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

برگزاری همایش هنرمند متعهد به ایران اسلامی
 
رئیس اداره فرنگی منطقه سه  گفت: تقدیر و تکریم از هنرمندان نویسنده اهل رسانه در جهت استفاده از آثار و مستندات  تجربی در زمینه‌های فرهنگی انجام می‌شود.
 
مجید قادری رئیس اداره فرهنگی منطقه سه در  گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: ششمین جلسه از سلسه‌ همایش‌های هنرمند متعهد ایران اسلامی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی قلهک برگزار می شود. 
وی تصریح کرد: این همایش با هدف تقدیر و تکریم از هنرمندان حوزه دفاع مقدس و ‌آثار برجسته ادبی و با حضور مرتضی سرهنگی کارشناس ادبیات دفاع مقدس و مصطفی رحماندوست و سایر هنرمندان و مسئولان شهرداری منطقه سه برگزار  می‌شود. 

وی در پایان گفت: این همایش روز سه شنبه 5 خرداد ماه از ساعت 15تا 17 با برگزاری  مراسم شعرخوانی، اهدا جوایز، لوح تقدیر و تندیس به اصحاب رسانه و هنرمندان در پردیس سینمایی قلهک انجام می‌شود. 
 
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی
 
 
پیش بینی 150 میلیارد تومان برای ادامه پروژه باغ پرندگان
 
برای پروژه باغ پرندگان تا به حال 95 میلیارد تومان صرف شده و پیش‌بینی می‌شود که برای ادامه آن به 150 میلیارد تومان نیاز باشد.
 

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران سیدامیرعباس بهاری شهردار منطقه 4 در این جلسه اظهار کرد: شهرداری تهران اقدامات خود را در قالب بودجه شورای شهر انجام می‌دهد و در کنار این اقدامات یکسری امکانات شهرداری نگهداری می‌کند که باید برای حفظ سرمایه شهر توجه جدی به مسئله نگهداری کرد.

وی با اشاره به اقدامات شهردار تهران در جهت ایجاد تأسیسات شهری، اجتماعی و خدمات شهری، تصریح کرد: برای احداث تونل رسالت چندین شهردار تلاش کردند که این پروژه پس از 7 تا 8 ماه در زمان آقای قالیباف به بهره‌برداری رسید.


بهاری افزود: در سال 1384، بودجه شهرداری تهران 1400 میلیارد تومان بود که در سال 1394 این بودجه به بیش از 18000 میلیارد تومان رسیده است که مسلما این افزایش بودجه بدون بسترسازی لازم صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه برای رشد توسعه‌ای در شهر تهران نباید تأسیسات ایجاد شده از بین بروند، بیان کرد: در کنار تمام کارهای مهمی که انجام شده باید به بحث نگهداری به اندازه وزن توسعه توجه کرد. 


بهاری با اشاره به درنظرگرفتن کانون‌های مردمی برای کمک به افراد بی‌بضاعت و محروم، گفت: باید افراد خیری از مردم اساس نامه‌ای تنظیم کنند تا مجمع امورخیرین منطقه 4 برای همیشه زنده بماند. 


شهردار منطقه 4 درخصوص احداث پروژه باغ پرندگان اظهار کرد: فاز اول باغ پرندگان به اتمام رسیده و فاز دوم آن 5/6 هکتار مساحت دارد که یک پروژه ملی بوده و یکی از بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه به شمار می‌رود. 


بهاری در پایان این نشست گفت: برای پروژه باغ پرندگان تا به حال 95 میلیارد تومان صرف شده و پیش‌بینی میشود که برای ادامه آن به 150 میلیارد تومان نیاز باشد. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی
برگزاری کارگاه روانشناسی با حضور دکتر فاطمی در منطقه6
 
مدیراداره سلامت ناحیه شش منطقه 6 از برگزاری کارگاه روانشناسی با حضور دکتر فاطمی در دبیرستان فرهنگ این ناحیه خبر داد.
 
مریم فرید مدیر اداره سلامت ناحیه شش منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، گفت: توسط واحد سلامت سرای یوسف آباد اقدام به برپایی کارگاه روانشناسی با موضوع بلوغ در نوجوانان ویژه اولیا دانش آموزان دبیرستان فرهنگ در این ناحیه شد.
 
وی ادامه داد: این کارگاه با هدف ارتقای سطح دانش روانشناسی در خانواده‌ها و ارتباط موثر میان والدین و نوجوانان برپا شد. 

فرید با اشاره به برگزاری کارگاه ورزشی پیلاتس افزود: به منظور ایجاد روحیه ورزشی و نشاط میان بانوان سطح محدوده اقدام به برپایی کارگاه ورزشی پیلاتس ویژه بانوان در سرای محله یوسف ‌آباد شده است. 
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی
 
 
برپایی جشن های شعبانیه با عنوان شوق انتظار
 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 گفت: همزمان به فرارسیدن ماه شعبان جشن‌های اعیاد شعیانیه با عنوان ضوق انتظار از اول یا یازدهم خرداد ماه در بوستان رضوان برگزار می‌شود.
 
جواد حسینی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه پربرکت شعبان و فرارسیدن اعیاد مبارک شعبانیه معاونت اجتماعی شهرداری با مشارکت سازمان فرهنگی و هنری فرهنگسرای عطار ویژه برنامه‌ای با عنوان "شوق انتظار" تدارک دیده است.
 
وی افزود: این برنامه با موضوعات فرهنگی، هنری، پاسخ به سوالات شرعی ، آموزش‌های شهروندی، سلامت و ... در بوستان رضوان برگزار می‌شود.
 
حسینی بیان کرد: ویژه برنامه شوق انتظار به مدت 11 روز از اول خرداد ماه و از ساعت 16 الی 20 در خدمت ساکنان منطقه خواهد بود.
 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 در ادامه تصریح کرد: همزمان در این نمایشگاه به مناسبت اعیاد شعبانیه جشن هایی با برنامه ‌های شاد و متنوع همچون، موسیقی، تواشیح، سخنرانی مذهبی و ... به مدت 7 شبانه‌روز در این بوستان برگزار خواهد شد.
 
حسینی در پایان گفت: ویژه برنامه "شوق انتظار" به مناسبت ولادت حضرت قائم (عج) نیز در 11 خرداد ماه برگزار می‌شود.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی
 
جلسه هم‌اندیشی و تعامل بهینه اعضای گروه دوام منطقه 11
 
رئیس مدیریت بحران شهرداری منطقه 11 گفت: به منظور هماهنگی و تعامل کارآمد اعضای گروه دوام محلات ناحیه 4 جلسه هم‌اندیشی در 5 خرداد ماه برگزار می‌شود.
 
عادل قایقور رئیس مدیریت بحران شهرداری منطقه 11 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای اینکه داوطلبین اولین حلقه های زنجیره امدادرسانی در زمان حادثه بوده‌اند جلسه‌ هم‌اندیشی گروه‌های دوام محلات ناحیه با همکاری ستاد بحران منطقه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مدیریت بحران با برقراری جلسه هم‌اندیشی با سر گروه‌ها . اعضای فعال دوام محلات ناحیه 4 نسبت به جمع‌آوری نظرات و پیشنهادات اقدام می کند.
 
قایقور تصریح کرد: پس از سنجش و ارزیابی پیشنهادات برتر و راه‌کارهای اجرایی نمودن آن ها نسبت به تحقق درخواست‌های داوطلبان اقدام می کنند.
 
رئیس مدیریت بحران ادامه داد: برگزاری مدیریت بحران اماکن در کارخانه بازیافت منطقه 11 در 5 خردادماه از دیگر اقدامات مدیریت بحران خواهد بود.
 
وی در پایان گفت: در این آموزش پرسنل با مبانی بحران به صورت تئوری و عملی و اورژانس و آتش‌نشانی آشنا می‌شوند.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی
 
 
منطقه 16 پیشرو در اجرای طرح پایش قرآنی
 
قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 16 گفت: کشف نخبگان و اساتید قرآنی مناطق از ارکان اصلی طرح پایش ظرفیت‌های قرآنی است.
 
رضا احمدی قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 16 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، در رابطه با طرح پایش علمی ظرفیت‌های قرآنی گفت: طرح پایش علمی شناسایی ظرفیت‌های قرآنی با هدف شناسایی مراکز قرآنی، امکانات موجود در مراکز و مؤسسات از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و کشف نخبگان و اساتید قرآنی منطقه از طرف شهردار تهران به مناطق ابلاغ شد.

وی در ادامه افزود: این طرح برای تمام مناطق شهرداری ارسال شده اما منطقه 16 اولین منطقه‌ای است که مراحل اولیه این طرح را شروع و پیش طرح آن را آماده کرده است.

احمدی در رابطه با زمان اجرای طرح گفت: این طرح بسیار پیچیده و زمان بر است اما ما پیش‌بینی می‌کنیم که زمان اتمام کار تا پاییز سال جاری خواهد بود.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را با یک کلیک بخوانید؛ در حال بروز رسانی
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار