زنجان؛

خرمشهر نماد استقامت ملت ایران در برابر زیاده خواهی دشمنان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت : شهر خرمشهر به حقیقت نماد استقامت و صبوری و مظلومیت ملت ایران در برابر زیاده خواهی ها و زورگویی های دشمنان بود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛دکتر یداله رجائی با تبریک ایام مبارک شعبان و سالروز آزادی خرمشهر ، افزود : رژیم صدام با مجموعه ای محاسبات نظامی و توانایی های نظامی خود و حمایت های امریکا و متحدانش و از سوی دیگر وضعیت ایران بعد از پیروزی انقلاب به کشور حمله و بسیاری از مناطق جنوبی کشور را تصرف کرد .

وی اضافه کرد : تصور مستشاران نظامی و مشاوران نظامی داخل و خارج عراق در حمله عراق به ایران این بود جمهوری اسلامی ایران توان دفاع موثر نخواهد داشت و این کشور سقوط خواهد کرد و البته به لحاظ نظامی همین محاسبات کافی بود که یک کشور ساقط شود .

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد : مردم ایران با تکیه بر مبانی اعتقادی شان ، دشمن را در جبهه ها زمین گیر کردند و آزادی خرمشهر امید دشمن را به یأس تبدیل کرد .

وی گفت : عملیات آزادسازی خرمشهر مهم ترین و بزرگترین عملیات نیروهای مسلح ایران در جنگ تحمیلی محسوب می شود که تمام معادلات نظامی دشمنان را به هم ریخت .

دکتر رجائی ادامه داد : در جنگ تحمیلی 8 ساله صدام حسین به نیابت از استکبار وارد جنگ با ما شده بود و ملت ایران با اعتقاد راسخ به ارزش های اسلامی در برابر دنیای متجاوزان مقاومت کردند و به پیروزی رسیدند .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان افزود : امنیت ، آسایش و رفاه ملت ایران در شرایط کنونی جهان و منطقه مدیون مجاهدت های بزرگ و ماندگار ایثارگران و شهدا و رهبری های حکیمانه امام بزرگوار امت و رهبر معظم انقلاب اسلامی می باشد و همه ما مدیون خون خون شهدا هستیم .

وی با اشاره به سال همدلی و همزبانی گفت : در شرایط حاضر ، همچون دوران دفاع مقدس وظیفه داریم دولت و حاکمیت را در رسیدن به اهداف و آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی یاری دهیم و همچنین تدبیر خردمندانه رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جاری به عنوان « دولت و ملت ، همدلی و همزبانی » بیانگر ژرف نگری ایشان به تحولات و چشم انداز های آتی کشور است.



انتهای پیام/ ا


برچسب ها: خرمشهر ، استقامت ، ایران ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.