رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران:

استان کردستان ظرفیت زیادی در هنرسنتی دارد

مسجد جامعی گفت: استان کردستان ظرفیت بالایی در حوزه ورود به هنر سنتی را دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، احمد مسجدجامعی دیروز در نشست هم‌اندیشی فعالان و هنرمندان فرهنگی استان که در  سنندج برگزار شد، گفت: با ورود هنر دَف‌نوازی به موسیقی سنتی این حوزه از موسیقی ایران دارای جلوه، طنین و نشاط شد و همین مهم نشان می‌دهد ظرفیت کردستان در ورود به هنر سنتی بالا است.

وی افزود: ایرانی‌ترین اقوام ما کردها هستند و مرکز تحقیقات کردستان‌شناسی به‌عنوان یکی از مراکز بسیار موثر در استان فعالیت دارد. 

مسجدجامعی بیان کرد: ما در لابه لای سنت‌های کهن دیرینه نگاه انسانی به عالم و توان گفتگو با عالم داریم و این بسیار ارزشمند است که تمدن ما تمدنی ترکیبی از همه ظرفیت‌های عالم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: با هنر است که می‌توان وارد عرصه‌های جهانی شد و حرف برای گفتن داشت که باید به آن توجه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران درپایان گفت: به‌جای ساختن مکان جدید، از بناهای قدیمی می‌توان برای فضاهای فرهنگی و کانون‌های فرهنگی استفاده کرد و باید مسئولان ببینند چگونه با تغییر کاربری می‌توان از این ظرفیت‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین ایجاد خانه هنرمندان استفاده کرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.