رییس فدراسیون جهانی ووشو: تا المپیکی شدن ووشو تسلیم نمی شویم

نایب رییس کمیته بین المللی المپیک و رییس فدراسیون جهانی ووشو گفت: تا المپیکی شدن ووشو تسلیم نمی شویم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در المپیک 2024 یا 2028 ووشو را وارد المپیک کنیم.

به گزارش  خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ یوزای چنگ رییس فدراسیون جهانی ووشو در نشستی رسانه ای درباره المپیکی شدن این رشته عنوان کرد: مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو ایران در المپیکی شدن ووشو و همچنین اشاعه این رشته نقش به سزایی داشته و ما روی کمک وی حساب می کنیم. ما در تلاشیم تا ووشو را تا المپیک 2024 و یا المپیک 2028 وارد بازیها کنیم و برای این کار به دنبال گسترش آن در دنیا هستیم.
 
وی افزود: ایران در تصمیم‌گیری‌های فدراسیون جهانی تاثیرات زیادی دارد در این نشست خبری از مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ایران که همکاری خوبی با ما دارد تشکر می‌کنم.

ووشو ایران در آسیا و جهان دوم است

نایب رئیس شورای المپیک آسیا ادامه داد: سطح ووشو ایران بسیار بالا است و به خصوص در بخش ساندا حرف های زیادی برای گرفتن دارد. ووشو ایران در جهان و آسیا بعد از چین قرار دارد. 
 
ایران میزبان جام جهانی ساندا در 2016 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص درخواست ایران برای میزبانی جام جهانی ساندا در سال 2016 گفت: با کمال میل تمام تلاش خود را برای اعطای این میزبانی به ایران خواهیم کرد و من از همین جا قول این میزبانی را به ایران می دهم و مطمئنم که ایران نیز تمهیدات و امکانات لازم برای برگزاری این رقابت ها در 2 بخش مردان و بانوان اندشیده‌ است. 

رئیس فدراسیون جهانی در ادامه خاطرنشان کرد: ژاپن در المپیک 2020 موفق شد رشته‌های بیس‌بال و سافت‌بال را وارد المپیک کند ما هم امیدواریم بعد از المپیک 2020 ووشو وارد المپیک شود. تلاش ما برای ابتدا ورود تالو به بازی ها است چون با توجه به حضور برخی دیگر از رشته های رزمی، تالو آسانتر می تواند وارد بازیها شود.

او ادامه داد: از سال 2017 نیز وارد مسابقات دانشجویان جهان می‌شود و از دیگر تلاش‌هایمان این است که در بازی‌های قاره آفریقا نیز حضور داشته باشد. سال 2019 بازی‌های پاناآمریکا برگزار می‌شود که امیدواریم ووشو نیز در آن حضور داشته باشد.

وی وجود برخی ناداوری ها در مسابقات ووشو را رد کرد و آن را اشتباهات داوری خواند و گفت: اشتباهات داوری همیشه وجود دارد اما ما همیشه بازی جوانمردانه را رعایت کرده‌ایم. در فوتبال وقتی با این بیننده یک توپ وارد دروازه می شود داور آن را نمی پذیرد، چون داور تصمیم گیرنده اصلی است اما در پایان مسابقه او مواخذه می شود. اشتباه وجود دارد اما از قبل برنامه ریزی شده نیست. ما در المپیک 2008 پکن هم این مورد را در کشتی دیدیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: ووشو ، المپیکی ، ساندا ، میزبان ، 2028 ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار