هنگام خرید مواد غذایی، به ارزش غذایی آنها توجه کنید

متخصص تغذیه گفت: هنگام تهیه مواد غذایی، به تاریخ انقضاء، نوع بسته بندی و محل تولید آن توجه کنید و مواد غذایی بخرید که در آن از هیچ افزودنی استفاده نشده باشد.

مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به ارزش پایین غذایی مواد تولید شده در کارخانه‌ها اظهار کرد: مواد غذایی ساده و بدون افزودنی نسبت به نوع فرآوری شده آن فواید بیشتری از لحاظ تغذیه‌ای دارد و مواد غذایی فرآوری شده ارزش غذایی کمتری را دارند و باید سعی کنیم از مواد غذایی بدون مواد افزودنی استفاده کنیم.
 
وی ادامه داد: در هنگام خرید مواد غذایی باید به تاریخ تولید و مصرف، نوع بسته بندی و کارخانه تولید کننده آن توجه کنیم و از مواد غذایی استفاده شود که داخل فریزرها و یخچال‌های استاندارد نگهداری می‌شوند. 

این متخصص تغذیه افزود: استفاده از سبزیجات تازه نسبت به نوع کنسرو شده و فریزر شده آن ارزش غذایی بالاتری دارند و نباید بیش از 48 ساعت از زمان نگهداری سبزیجات بگذرد به دلیل آنکه در طی این مدت ویتامین‌های موجود در سبزیجات از بین می‌رود و این سبزیجات ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند. 

کیمیاگر توصیه کرد: مصرف غذاهای تازه و سالم‌تر را نسبت به نوع فرآوری شده‌ی آن در کارخانه‌ها ترجیح بدهیم زیرا این مواد غذایی ترکیباتی چون سدیم، نیتریت و نیترات دارند که از مضرات استفاده از این مواد بیشمار می‌رود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار