مرتضوی کیاسری در نشست خبری:

همه شخصیت‌های حزبی عضو خانه احزاب نیستند/ دولت به انسجام خانه احزاب کمک کند

رئیس هیئت اجرایی مجمع عمومی خانه احزاب کشور گفت: هر شخصیت حزبی، به صورت اتوماتیک عضو خانه احزاب نیست، بلکه عضویت در این خانه مبتنی بر اراده افراد صورت می‌گیرد.

همه شخصیت‌های حزبی عضو خانه احزاب نیست/ دولت به انسجام خانه احزاب کمک کندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران؛ "علی‌اکبر مرتضوی کیاسری" رئیس هیئت اجرایی مجمع عمومی خانه احزاب ایران در نشست خبری که عصر امروز برگزار شد، اظهار کرد: اعضای هیئت اجرایی که متشکل از آقایان مظاهری، طاهرنژاد، حکیم‌پور، اسلامی تبار، ظفرزاده، موسوی تبریزی، غفوری فرد، پورنامدار، میرمحمدی و مرتضوی کیاسری در سال ۹۳ هستند که کارهای همه احزاب را دنبال می‌کردند.  
 
وی ادامه داد: اصل مجوز برگزاری این جلسه و مجمع براساس موادی از اساسنامه است که برای مجامع فوق العاده و عادی که به شکل ویژه برگزار می‌شود و امضای بیش از یک سوم از اعضای کل خانه احزاب می‌تواند برای مجمع عمومی جواز تشکیل داشته باشند.  
 
مرتضوی کیاسری افزود: بیش از ده‌ها حزب در یک طوماری تقاضای مجمع عمومی کرده‌اند و این مجمع عمومی مطابق اساسنامه و قانون اساسی که وزارت کشور قانونی بودن آن تاکید کرد و نهایتا در آن طومار قرار شد کارها از سوی موسوی تبریزی و غفوری فرد، دنبال شود.  
 
رئیس هیئت اجرایی مجمع عمومی خانه احزاب ایران تصریح کرد: این کار حدود دو سال توسط گروه‌های مختلف احزاب در جناح‌های سه گانه دنبال می‌شد و این بار به ثمر نشست که ۲۰ اسفند ۹۳ این هیئت اجرایی قطعی شد که در دفتر حزب اسلامی وزیر حضور داشت و از آن زمان کار‌ها شتاب بیشتری گرفت.  
 
وی با اشاره به تغییرات اساسنامه ادامه داد: احزاب یک رویکرد و نگاهی را به تغییرات اساسنامه‌ای دارند و ما برای توقف خانه احزاب دو مشکل را رصد کردیم، مشکلی که در تصمیمات و نوع نگاه مسئولین اجرایی پیش از دولت یازدهم؛ در اصل فعالیت احزاب است و دیگری نارضایتی‌هایی که به دلیل همین ترکیب به میان جناح‌ها بود، که در قالب برندگان و یا بازندگان انتخابات شورای مرکزی در مجامع عمومی صورت می‌گرفت.  
 
مرتضوی کیاسری گفت: آنهایی که به طور طبیعی در این نگاه بازنده می‌شدند، شروع به خدشه وارد کردن می‌کردند و در واقع عامل اینکه خانه احزاب نمی‌تواند به رسالتش رسیدگی کند، گاهی عوامل اجرایی و گاهش خودشان هستند.  
 
رئیس هیئت اجرایی مجمع عمومی خانه احزاب ایران افزود: لذا تصمیم گرفتیم داستان برندگان و بازندگان را جمع کنیم، در واقع خانه احزاب تبدیل به خانه احزاب شود که بنا داریم با تغییر اساسنامه و فرهنگ برندگی و بازندگی را در این خانه تعدیل کنیم.  
 
وی با اشاره به وجود تفاوت در اساسنامه‌های احزاب گفت: اساسنامه‌های احزاب باید مطابق با قانون اساسی و رعایت آن باشد و در واقع باید مشترکات را دنبال کنند.  
 
مرتضوی کیاسری افزود: در واقع اگر مشکلی برای یک حزب یا کل احزاب ایجاد شد، خانه احزاب حمایت کند تا فرهنگ تحزّب زنده بماند.  
 
رئیس هیئت اجرایی مجمع عمومی خانه احزاب ایران تصریح کرد: کمیته محتوایی، مسئولیتش این است که اساسنامه را بازنگری کند و آن بخش که مربوط به نحوه انتخابات و رای گیری است را مورد بررسی قرار دهد.  
 
وی گفت: در حال حاضر پیشنهادی که ارائه شده این است که هر جناح از سه گرایش اصلاح طلبی، اصولگرایی و مستقلین تشکیل شود که هرکدامشان باید ۷ کاندیدا داشته باشند که در مجموع ۲۱ نفر می‌شود.

دبیر هیأت اجرایی خانه احزاب از حضور نزدیک به 180 حزب و تشکل سیاسی در مجمع عمومی خانه احزاب خبر داد و گفت: تا کنون هیچ یک از احزاب برای مجمع عمومی خانه احزاب که قرار است پنجشنبه هفته جاری برگزار شود مخالفتی نکردند.

وی با بیان اینکه جلسات شورای مرکزی خانه احزاب طبق روال گذشته دنبال خواهد شد،‌گفت: البته اعضای شورای مرکزی آخرین دوره خانه احزاب وفاداری کرده و جلسات را برگزار کردند. 
 
رئیس هیات اجرایی مجمع عمومی خانه احزاب با تأکید بر اینکه هیچ کدام از احزاب برای حضور در مجمع عمومی خانه احزاب اعلام مخالفت نکردند گفت‌: ما نزدیک به 100 ساعت با دبیران کل احزاب و برخی از اعضای تشکل های مختلف تماس تلفنی داشته‌ایم. 
 
مرتضوی کیاسری در مورد پیشنهاد برخی از احزاب مبنی بر اینکه خانه احزاب باید به باشگاه احزاب تغییر نام یابد، گفت: فکر نمی‌کنم خیلی تغییر نام تغییری ایجاد کند. 
 
وی در پایان از دولت روحانی خواست برای خانه احزاب مکانی در شأن 200حزب و تشکل سیاسی در نظر بگیرد و به یارانه احزاب نیز توجه جدی داشته باشد. 
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مجمع ، عمومی ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار