ایلام؛

کمبود 220 هزار میلیارد ریالی بودجه دولت برای پرداخت یارانه نقدی

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای پرداخت یارانه نقدی امسال با 220 هزار میلیارد ریال کمبود بودجه مواجه است افزود: دولت یازدهم باید با صرفه‌جویی در دیگر حوزه‌های بودجه‌ای این کمبود را جبران کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ علی محمد احمدی گفت: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 94 برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها قدرت مانور خوبی به دولت داده و دولت اجازه حذف این گروه را از صف یارانه بگیران را دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: تا دولت بتواند با راهکارهای حذف یارانه نقدی پردرآمدها و صرفه‌جویی کمبود بودجه یارانه نقدی را جبران کند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم  از شناسایی شش میلیون فقیر و از کارافتاده از سوی کمیته امداد امام خمینی خبر داد و گفت: این افراد در قالب یک میلیون و 500 هزار خانوار در کشور سکونت دارند که نیاز به اجرای طرح‌های توانمندسازی و اشتغالزایی دارند.

احمدی گفت: مجلس در قانون بودجه 40 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال جوانان مصوب کرده که دولت می‌تواند این بودجه را برای طرح‌های اشتغالزا هزینه کند.

وی اضافه کرد: البته به دلیل محدودیت مالی، دولت در سال‌ جاری قدرت مانور زیادی برای تامین اعتبار 40 هزار میلیارد ریالی ندارد و باید راهکاری را برای این بخش بیندیشد.

وی عدم تحقق درآمدهای دولت را یکی از علل اصلی محقق نشدن برخی قوانین بودجه سال 94 از جمله توانمندسازی نیروهای تحت پوشش کمیته امداد و بودجه اشتغال دانست.
 
 
 انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.