وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران

هم‌اکنون می‌توان کتاب را به سایر نقاط دنیا ارسال کرد/مشکلات ارسال کتاب‌های فیزیکی حل شده است

مشکلات ارسال کتاب‌های فیزیکی به سطح جهان که در گذشته مطرح بوده هم‌اکنون با وجود فضای مجازی حل شده‌اند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب بین‌المللی کتاب تهران و در جمع خبرنگاران گفت: اینکه بلاخره یک تحول بنیادی را در فضای مجازی را شاهد هستیم و بزرگراهی را ایجاد کرده‌اند که هر کسی می‌تواند در آن وارد شود و ما را با دریای بیکران اطلاعات مواجه کرده است.

وی ادامه داد: ما باید از این  فضا و اطلاعات فناوری و دانشی که در آن وجود دارد حداکثر بهره را ببریم و بتوانیم در محیط دانشگاهی و حوزوی همه آنچه را که داریم در این فضا به دنیا عرضه کنیم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فضای مجازی دست‌آورد بزرگی است که راه را برای اشائه فرهنگ ما به جهان باز کرده تا به راحتی با بر خط بودن، اطلاعات و ارتباطات خود را مبادله کنیم.

جنتی در خصوص سامانه الکترونیک کتاب گفت: این سامانه که اطلاعات ناشران با طبقه‌بندی موضوعی در اختیار کاربران قرار داده سامانه بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات ما که در گذشته در زمینه ارسال کتاب‌های فیزیکی به سایر نقاط دنیا مطرح بوده در حال حاضر حل شده و هم‌اکنون می‌توان کتاب را از طریق رایانه و گوشی‌های موبایل مطالعه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به سهم خود از راه اندازی سامانه الکترونیک کتاب توسط آیت‌الله عظمی جنتی آملی استقبال می‌کند.

جنتی اظهار داشت: در میان کارهایی که در طول این مدت برجسته شد می‌توان به این امر اشاره کرد که مخاطبان می‌توانند به راحتی در همه سیستم‌های عامل از سامانه الکترونیک کتاب بهره کامل را ببرند.

جنتی در خصوص بازدید مقام معظم رهبری از بیست‌ و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: دیدار با مقام معظم رهبری برای ما بسیار محترم بوده و حضور ایشان در بخشی از نمایشگاه و ارتباط با ناشران ظرف 3 ساعت خوب بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هر ساله موفق به بازدید از بخشی از نمایشگاه می‌شود و امسال نیز از بازدید بخش انتخاب شده راضی بوده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار