آن چه در روی خط تهران 5 شنبه این هفته گذشت

اینجا بوستان است یا شهر ساختمان‌ها....؟!/ آیا سرانجام اهالی پرند به مترو خواهند رسید

در روی خط تهران 5 شنبه این هفته پیگیری موضوع‌های بلاتکلیفی مترو پرند، احداث ساختمان‌های جدید در فضای سبز شهرک اکباتان، جانمایی ایستگاه تاکسی در گیلاوند و تصویر ارسالی سوانح رانندگی به دلیل نبود علایم ترافیکی در شهرک اندیشه صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، گلایه اهالی پرند از بلاتکلیفی ساخت مترو در پرند موضوعی بود که روی خط تهران 5 شنبه این هفته در سوژه اول خود به آن پرداخت.

ماجرا از این قرار است که شهر جدید پرند با وجود جمعیتی بالغ بر 210 هزار تن هنوز به دلیل نبود مترو بلاتکلیف است.

به طوری که اهالی پرند گله دارند رفت و آمد از شهر پرند به تهران هزینه سنگینی برای اهالی پرند دارد و آن‌ها نیازمند راه اندازی خطوط مترو هستند این در حالی است که اهالی شهر پرند باید 20 هزار تومان برای رفتن به تهران هزینه بنزین پرداخت کنند هزینه تاکسی‌ها روز به روز بیشتر می‌شود و ادامه این روند برای اهالی شهر پرند غیرممکن است.

اهالی شهر پرند از مسئولان خواستار رسیدگی هر چه زودتر به مشکلشان شدند.

روی خط تهران موضوع را با حسینی مجری طرح ساخت مترو پرند در میان گذاشت، وی در پاسخ با اشاره به خط مترو فرودگاه- پرند دارای خطوط بسیاری است که در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد اظهار کرد: خط مترو فرودگاه – پرند از جنوب خط یک تهران از ایستگاه شاهد حدود 50 کیلومتر طول دارد و پس از گذر از چند ایستگاه و عوارضی تهران – قم ،واوان، فرودگاه امام به شهر پرند ختم می‌شود.

حسینی ادامه داد: با راه اندازی اولیه ایستگاه نمایشگاه شهر آفتاب و فرودگاه امام مترو پرند احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: اولویت اول فاز دو پیش بینی شده، فاز یک نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تا طی 6 ماهه اول سال جاری و نهایتاً تا شهریور ماه افتتاح می‌شود و فرودگاه امام تا پایان سال 94 افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

حسینی گفت: 920 میلیون تومان هزینه برای طرح مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی پیش بینی شده است و تا کنون خط مترو پیشرفت خوبی داشته و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

* اینجا بوستان است یا شهر ساختمان‌ها

در سوژه دوم روی خط تهران 5 شنبه این هفته موضوع احداث ساختمان‌های جدید در فضای سبز شهرک اکباتان پیگیری شد.

این در حالی است که زمینی در جنوب شرقی بلوک 19 شهرک اکباتان واقع شده که چند سالی است در آن جا فضای سبز وجود داشته و در طرح‌های تفصیلی شهرداری هم فضای سبز است.

به طوری که بعد از این که کارگاه مترو را در سال 89 در این محل مستقر کردند بعد از مدتی که کارگاه جمع آوری شد شهرداری به اهالی شهرک اکباتان وعده احداث فضای سبز را داده بود اما تا کنون هیچ اقدامی در این باره نشده است.

روی خط تهران موضوع را از حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران پیگیر شد وی در پاسخ گفت: شهرداری موظف است فضای سبز واقع در شهرک اکباتان را حفظ کند و آن را در اختیار شهروندان و اهالی این شهرک قرار دهد.

روی خط تهران ماجرا را از شهرداری منطقه 5 پیگیر شد اما شهرداری این منطقه هیچ پاسخگویی در این باره ارائه نداد.

* حکایت جانمایی پایانه جدید تاکسی‌های گیلاوند چیست

جانمایی پایانه جدید تاکسی‌های گیلاوند و گلایه اهالی این منطقه و کارشناسی نشدن این پایانه موضوعی بود که روی خط تهران 5 شنبه این هفته در سوژه سوم خود آن را پیگیری کرد.

اهالی گیلاوند گلایه دارند که چرا جانمایی پایانه جدید تاکسی‌های گیلاوند کارشناسی نشده و اوضاع این پایانه نابسامان است.

این در حالی است که در 4، 5 سال گذشته حدود 300 تاکسی در مسیرهای منتهی به گیلاوند وجود دارد که تاکنون ساماندهی نشده است.

اهالی گیلاوند و تاکسیرانان ایستگاه جدید تاکسی گیلاوند از مسئولان خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به این موضوع شدند.

روی خط تهران این موضوع را پیگیر خواهد شد امیدواریم هر چه سریع‌تر مسئولان چاره ای برای رفع این مشکل بیندیشند.

* تصادف‌های مقابل مدرسه ای در شهرک اندیشه تا کی ادامه دارد

روی خط تهران 5 شنبه این هفته در سوژه چهارم خود موضوع تصادف‌های مقابل مدرسه ای در شهر اندیشه به دلیل نبود علائم ترافیکی و چراغ‌های قرمز را پیگیر شد.

این گزارش در قالب تصویر ارسالی شهروندان در روی خط تهران 5 شنبه این هفته پخش شد.

اهالی شهر اندیشه گله دارند که به دلیل نبود  علائم ترافیکی و چراغ قرمز سوانح رانندگی بسیاری در این محل اتفاق می‌افتد.

امیدواریم مسئولان نظارت بیشتری در این باره داشته باشند و هر چه سریع‌تر این معضل بزرگ را برطرف سازند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۶ دی ۱۳۹۴
سلام درمورد آلودگی هوای تهران نظری داشتم والا اگراین پروژه مترو تهران و شهرجدید پرند به اتمام برسه هزاران خودرو شخصی به تهران سرازیر نمیشه هم تا حدودی مشکل ترافیک حل میشه هم آلودگی هوای تهران مسئولین بدون حل کردن مشکل همش بطور مسکن از مردم کمک طلب میکنن هرکسی اینو میدونه خطوط مترو شهرهای اطراف تهران راه اندازی بشه چقدر مشکل ترافیک و آلودگی هوا حل خواهد شد امثال ما بدون ماشین چگونه از پرند به میدان ونک که محل کارمون هست رفت آمد کنیم مگه چقدرحقوق میگیریم که بدیم کرایه ماشین ما اهالی شهرپرند ازشما تقاضا داریم این مورد مترو شهرهارا پیگیری کنید وگرنه هرچی درست کردن خراب میشه و به فراموشی سپرده میشه با تشکر
آخرین اخبار