وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

کنترل جدی هزینه‌های دندان پزشکی در راس اولویت هاست/تنوع قیمت در یک خدمت باید از میان برود

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به نوسانات و تنوع هزینه‌های خدمات دندانپزشکی در یک شهر و یا در سراسر کشور و با تاکید جدی بر کنترل این هزینه‌ها از طریق کتاب ارزش‌گذاری نسبی گفت: باید جلوی تنوع قیمت در یک خدمت گرفته شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر تنوع قیمت خدمات دندانپزشکی در یک شهر و حتی بر اساس سطح رفاه به صورت طبقات مرفه یا طبقات محروم گفت: این وضعیت از بین خواهد رفت و باید جلوی تنوع  قیمت در یک خدمت گرفته شود و این موضوع از میان برود و بنابراین امسال به کمک سازمان نظام پزشکی و از طریق کتاب ارزش گذاری نسبی کنترل هزینه‌ها در خدمات دندانپزشکی به طور ویژه‌ای جدی‌تر خواهد شد. 

زیرا نباید خدمتی که دارای تعرفه‌ ای مشخص است بر اساس سطح رفاه و یا تنوع منطقه‌ای هزینه‌هایش نیز متغیر شود. زیرا در هیچ کجای کشور قطعا مردم این موضوع را نمی‌پذیرند و همین بار هزینه‌ای را نیز تحمل نمی کنند. 

وی همچنین تاکید کرد: باید ساماندهی جدی نسبت به نوع خدمات دندان پزشکی در حوزه‌های مختلف صورت گیرد و از سوی دیگر نیز در این زمینه  و به منظور کاهش هزینه‌های سنگین خدمات دندانپزشکی بیمه‌ها و دولت به کمک آیند زیرا حمایت و کمک دولت و بیمه‌ها گام بسیار مهمی را در این خصوص بر می‌دارد و این درحالی است که در این زمینه حمایت‌ها به شدت ناقص است. اما نکته مهم این است که در همین زمینه امسال دولت برنامه‌های خوبی در پیش دارد. 

دانش آموزان ابتدایی تحت پوشش کامل خدمات دندانپزشکی قرار می‌گیرند
دکتر قاضی زاده هاشمی همچنین در ادامه با بیان اینکه ارتقا بهداشت دهان و دندان به ویژه در دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است، گفت:
به همین منظور تا 18 ماه آینده دانش آموزان مقاطع ابتدایی تحت پوشش خدمات دندانپزشکی در حوزه ارتقا بهداشت دهان و دندان قرار  می‌گیرند که با این روش در آینده هزینه کمتری بر خانواده‌ها در این زمینه تحمیل شود زیرا ارتقا بهداشت دهان و دندان بویژه در میان دانش آموزان مقاطع ابتدایی بسیار جدی و  حائز اهمیت است.

وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه در زمینه بهداشت دهان و دندان علی رغم وجود مشکلات فراوان در این حوزه همچنان زیر ساخت دولتی بسیار کم است، اظهار داشت: امسال اولویت مهم وزارت بهداشت ارتقا زیر ساخت‌های بهداشت دهان و دندان است و به همین دلیل وزارت بهداشت به یکی از مهمترین وعده‌های خود در زمینه تشکیل شورای سیاست گذاری دهان دندان به عنوان  کلیدی ترین برنامه کشوری برای جلوگیری از پوسیدگی دهان و دندان و درمان آن عمل کرده و هم اکنون این شورا تشکیل شده است که یکی از مهمترین اولویت‌های آن حمایت مالی از مبتلایان به بیماری‌های دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان در مقاطع ابتدایی است و امید است که شورای عالی بیمه در سنوات آینده خود در زمینه پوشش خدمات دهان و دندان تصمیمات اثر بخشی بگیرد.





انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار