حافظی در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر مطرح کرد:

وضعیت بهداشت تهران نابسامان است/ آلودگی مواد غذایی و آب در آستانه بحران است

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر گفت: سلامت در تهران به طور نامتوازن توزیع شده و وضعیت بهداشت تهران نابسامان است و باید به صورت جدی در بحث آلودگی و بحران تهران ورود کرد.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورا که صبح امروز سه شنبه در تالار شورا برگزار شد، با اشاره به بحران‌های آلودگی‌های شهر تهران، اظهار کرد: صنایع و مشاغل آلاینده همچنان در تهران فعالیت دارند و دولت همکاری لازم را برای خروج از آن‌ها انجام نمی‌دهد، به طوری که کارخانه قو که از منظر سلامت برای مردم زیان آور است، هنوز از تهران خارج نشده و معاونت سیاسی فرمانداری در این مسئله ورود کرده و مانع خروج کارخانه قو شده است.

وی افزود: در تهران موضوع بهداشت نابسامان است و در مبحث آلودگی مواد غذایی و آب در آستان بحران هستیم.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر ادامه داد: در مبحث آب، خاک، هوا و مواد غذایی سلامت جسمی و روحی جامعه سروکار دارند، باید به صورت جدی ورود کنیم و پایش‌های سلامت را انجام دهیم. البته کمیسیون سلامت اقداماتی را در این زمینه انجام داده که انتظار داریم این رویداد ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: برای تشویش اذهان عمومی مشکلات را بیان نمی‌کنیم، اما باید این مشکلات مطرح شود تا به سلامت جامعه بیشتر توجه شود و جلوی این تهدید‌ها گرفته شود و نشان دهیم که در این موارد و نسبت به سلامت مردم بی تفاوت نیستیم.

حافظی گفت: اورژانس 115 پاشنه آشیل شهر است و طبق برنامه پنجم توسعه باید 225 دستگاه داشته باشیم، اما 126 دستگاه در حال حاضر وجود دارد .

وی ادامه داد: پیشنهاد ایجاد سازمان حوادث مدیریت تهران را داده‌ایم و این مسئله امیدواریم که در دستور العمل قرار گیرد.

وی با اشاره به نامتوازن خدمات در شهر تهران تصریح کرد: بسیاری از خدمات سلامت در تهران به صورت نامتوازن توزیع شده، به طوری که در منطقه یک دو برابر منطقه‌های دیگر، از خدمات سلامت برخوردار هستند.

حافظی در پایان گفت: پارک پردیسان به وسعت 225 هکتار ظرفیت بالقوه‌ای را دارا است تا به منطقه تفرجگاه عمومی تبدیل شود و ظرفیت‌های زیست محیطی شهر تهران را نیز ارتقا دهد و همچنین در مورد پارک جنگلی شهید بابایی با یک دستور قاطع مشکل را حل کنیم، کمیسیون سلامت در شورای شهر تهران تشکیل شده و امیدواریم که صاحبنظران در این زمینه حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار