افزایش توجه دولت به مهندسان مشاور/ پایداری زیست محیطی الویت اصلی مهندسان مشاور

رئیس جامعه مهندسان مشاور از دولت خواستار توجه بیشتر به مهندسان مشاور شد و گفت: این مهندسان باید پایداری زیست محیطی را از الویت اصلی خود قرار دهند.

افزایش توجه دولت به مهندسان مشاور/ پایداری زیست محیطی الویت اصلی مهندسان مشاوربه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در کنفرانس منطقه‌ای فیدیک با اشاره به توافقات هسته ای در کشور گفت: نباید اشتباهات گذشته را تکرار نماییم ما باید مراقب پروژه‌ها باشیم.

وی افزود: تنها یک زمین داریم و باید مراقب آن باشم و با آن مهربا‌ن‌تر رفتار نماییم.

رامینه اظهارداشت: ما باید مراقب مهندسان مشاور باشیم و حمایت‌های کافی از آنها را داشته باشیم.

رئیس انجمن مهندسان مشاور تصریح کرد: توفقات هسته‌ای ایران را به عنوان یک بازار توسعه پذیر در جهان مطرح کنیم و باید از این فرصت مناسب برای اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی استفاده کنیم.

وی افزود: اما نباید اجرای پروژه‌ها باعث شود ما به بخش‌های زیست محیطی بی‌توجه شویم.

رامینه خاطر نشان کرد: باید دولت توجه خود را به  مهندسان مشاور افزایش دهیم.

در ادامه هودی کونگ با اشاره به این که اولین کنفرانس منطقه‌ای‌ فیدیک در ایران برگزار شده است گفت: خوشحال هستیم که ایران علی‌رقم مشکلات سیاسی و اقتصادی توانسته است به دلیل تصمیمات راسخ این کنفرانس را برگزار کند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما از این فرصت استفاده می‌کنیم و به خاطر مسائل سیاسی و مذهبی بوجود آمده تجارب و مشارکت خود را در این شرایط افزایش دهیم.

هودی کونگ افزود: منطقه aspac نیمی الز جمعیت و یک سوم رشد نا خالص aidic راه حل های فراوان برای آموزش مهندسان مشاور ارائه می‌دهند.

وی گفت: دفتر منطقه‌ای فیدیک در منطقه aspac ایجاد شود و به عنوان دبیرخانه جهت انتشارات اطلاع رسانی آموزش به کار گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: ما باید aspac جدید را برای شروع خوب بسازیم و انتشارات فیدیک در رابطه با توسعه پایدار60 هزار نسخه هر سال ارائه می‌کند.

هودی کونگ اظهارداشت: در حال حاضر اقدامات ما باید سه برابر شود و اگر بخواهیم  aspacهای خود را دو برابر کنیم نیاز جهانی داریم که  مهندسان مشاور را افزایش دهیم این در حالی است که ما دچارکمبود نیروی آموزش دیده هستیم.

وی توضیح داد: نقش توضیح در مرحله برنامه‌ریزی آن است که اطمینان حاصل شود که تمامی نیازها تامین می‌شود و ما باید جزئیات شبکه‌های داخلی را روشن توصیف کنیم.

در ادامه معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در این کنفرانس با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های مهم جهان و در آسیا و خاورمیانه پایداری‌های جهان است گفت: در بازارهای نو ظهور این عنوان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: بحث پایداری از محیط زیست اهمیت ویژه‌ای دارد و در حال حاضر در آسیا 50 درصد جهان و کمتر از 30 درصد منطقه را در بر گرفته است این موضوع باعث می‌شود که آسیا جدی ترین بحث های ناپایداری را تجربه کند.

ابتکار توضیح داد: از لحاظ  اقتصادی امنیت و درگیری ها و از لحاظ زیست محیطی اگر بخواهیم توسعه را به منطقه باز گردانیم بحث شاخص‌های بهبود کیفی زندگی را باید در نظر بگیریم.

رئیس سازمان محیط زیست توضیح داد: مردم  تشکرها و سازمان‌های مردم نهاد باید در طراحی زیر ساخت ها و برنامه‌ها تمامی ابعاد توسعه را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت زیست محیطی جهان محدود است گفت: اینطور نیست که هر چه که ما بخواهیم که کشاورزی و صنعت و اشتغال در کشور ایجاد کنیم بلکه باید بتوانیم بطور صحیح و درست از این نعمت‌ها بهره ببریم.

ابتکار توضیح داد: اگر از فعالیت های زیست محیطی دنیا یک سال استفاده کنیم یک سال و شش ماه زمان می‌برد که بتواند این فعالیت های زیست محیطی بازسازی شود و در نتیجه ما شش ماه از دنیا عقب هستیم. 

وی با اشاره به اینکه ناپایداری یکی از عواملی است که به طور جدی تحت تاثیر قرار می‌گیرد گفت: مسئله پایداری بسیار جدی است و مهندسان مشاور در حفظ آن نقش اساسی دارند.

رئیس سازمان محیط زیست درادامه افزود: برای حفظ پایداری سد گتوند را بازنگری کنیم و برای حفظ محیط زیست چاره ای جز احیای رودخانه و یا تالاب ها نداریم زیرا این عوامل زیست محیطی مانع ورورد گرد و خاک و غبار به کشور می شود.

ابتکار تصریح کرد: خدمات اکوسیستم را مهندسان مشاورباید بدانند زیرا شاخص های کیفیت زندگی برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ابتکار در ادامه توضیح داد: قانون زیست محیطی هرچه سریع ترباید تصویب شود  و در حال حاضر کشورهای آسیای بدترین تزلزل را به سمت شرایط زیست محیطی دارند.

وی خاطر نشان کرد:پیشنهادها برای کنفرانس فیدیک آن است که مهندسان مشاور موضوع ارزیابی زیست محیط یکی ار مولفه‌های اصلی خودشان قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار