در دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفت؛

رونمایی از تمبر ناصرخسرو با حضور ولایتی

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی صبح امروز(یکشنبه) در همایش حکیم ناصر خسرو از تمبر این شاعر بزرگ رونمایی کرد.

رونمایی از تمبر ناصر خسرو با حضور ولایتی

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر ولایتی" رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی صبح امروز در همایش حکیم ناصر خسرو که در تالار مولوی دانشکده ادبیات دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به خدمات این شاعر بزرگ اظهار داشت: یکی از بازمانده‌های نهضت احیای فرهنگ ایرانی و ترویج فرهنگ تشیع و محبت اهل بیت از خطه خراسان ناصر خسروست.

ولایتی ادامه داد: اگر بخواهیم غیر احیای فرهنگ ایرانی و قبول اسلام اهل بیت را در ایران مرور کنیم به روندی تناوبی خواهیم رسید.

وی اضافه کرد:‌ در اوایل پذیرش اسلام در ایران یعنی در قرون دوم تا چهارم شاهد اشخاصی هستیم که در اوج عشق به ایران اسلام را پذیرفتند.

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی با اشاره به اینکه فقط شخص ناصر خسرو نبود که اهل بیتی و شیعه محسوب می‌شد، ادامه داد: قبل از این شاعر بزرگ افرادی مانند رودکی، فردوسی و... چهره‌هایی بودند که دل به اهل بیت و تشیع نهادند.

ولایتی با بیان اینکه فضای اهل بیتی و ایران ستایی خراسانیان سبب شد ناصر خسرو در این فضا ناصر خسروی علوی شود، گفت: این شاعر بزرگ غیر از آنکه علوی اهل‌بیتی است فاضل و ادیب نیز به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: به هر حال ناصر خسرو یک اسماعیلی بود و در فلسفه و تمام علوم سرآمد به شمار می‌رفت و تابع شرایط ارزشمند خراسان آن روز بود.

رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی با بیان اینکه این شاعر بزرگ هم در مبارزه فرهنگی و هم جهاد در برابر ظلمت پیشتاز بوده است، تصریح کرد: به طور کلی ایرانیانی که به این صفت شهره هستند با لفظ خراسانی شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه قدر این حکیم بزرگ هم در ادب و هم در اعتقاد و مکتب اهل بیت مجهول مانده است، تصریح کرد: این شاعر نام آور سخت‌ترین اوزان عروضی را شعر گفته است که کار هر کسی نیست.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تمبر ناصر خسرو با حضور دکتر ولایتی و رئیس دانشگاه  شهید بهشتی تهران رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار