استرداد 6 هزار شیء تاریخی به سوریه

6 هزار شیء باستانی به غارت رفته سوریه به این کشور برگردانده شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ مقامات سوریه موفق شدند 6 هزار شیء به سرقت رفته این کشور را به دمشق بازگردانند. این اشیاء بوسیله تروریستها و مخالفان دولتی سوریه غارت شده و برای فروش در بازار سیاه به کشورهای همسایه منتقل شده بود.

"احمد دیب،" مدیر‌کل موزه ها و اماکن باستانی سوریه در این باره گفت: بیشتر این اشیاء در لبنان کشف شدند و می‌توان آنها را در غالب 69 فهرست  مختلف و 8 کتیبه باستانی دسته‌بندی کرد. دولت سوریه اقدامات سازنده‌ای در جهت حفاظت از آثار باستانی کشور انجام داده است که از آن جمله می‌توان به تخلیه موزه ها و انتقال اشیاء به محلی امن، اختصاص چندین تیم نگهبانی در اماکن تاریخی و نظارت دقیق بر مرزها اشاره کرد.

سوریه همچنین از نهادهای بین المللی مانند سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد – یونسکو – و سازمان بین المللی پلیس جنایی – اینترپل – خواست در پیدا کردن اشیاء تاریخی به سرقت رفته این کشور به دمشق کمک کنند. 

یونسکو دسامبر گذشته (آذر 1393) خواستار تعهد بیشتر سازمان ملل متحد در ارتباط با غارت اموال تاریخی و چندین میلیارد دلاری سوریه و عراق شد. تروریستهای داعش در هر دو کشور، علاوه بر سرقت اشیاء باستانی، به تخریب اماکن چند هزار ساله مشغول هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار