همکاری دستگاه های اطلاعاتی آلمان و آمريکا محدود شد

آژانس اطلاعات خارجی آلمان همکاری خود را با آژانس امنیت ملی آمریکا محدود کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از شبکه تلویزیونی دویچه وله، آژانس اطلاعات خارجی آلمان (بی اِن دی) ظاهراً همکاری با آژانس امنیت ملی آمریکا را کاهش داده است. این مسئله در شرایطی رخ می دهد که مردم آلمان از ادعاهای مطرح شده درباره همکاری دو دستگاه اطلاعاتی برای جاسوسی از شرکت های اروپایی خشمگین هستند.
آنیا کوهلر، خبرنگار شبکه گزارش داد مرکز تجسسی آژانس اطلاعات خارجی آلمان در شهر «باد آیبلینگ» هنوز بر ارتباطات نظارت دارد؛ اما بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های آلمان، آمریکا دیگر به اندازه گذشته اطلاعات دریافت نخواهد کرد. بی اِن دی دیگر اطلاعات مربوط به نظارت بر اینترنت را در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرار نمی دهد. 
«کنستانتین وون نوتس» عضو کمیته تحقیقاتی پارلمان آلمان درباره فعالیت های آژانس امنیت ملی آمریکا گفت:« این گامی فوق العاده و تحولی مهم است که باید زودتر از اینها صورت می گرفت. واقعاً شگفت آور است که اکنون این اقدام صورت می گیرد، در حالیکه مشکل دست کم از سال 2013 میلادی شناخته شده بود». 
کریستین فلیسک، یکی دیگر از اعضای کمیته تحقیقاتی پارلمان آلمان گفت:« این مسئله پرسش های بسیاری را درباره ساختار داخلی بی اِن دی به وجود می آورد؛ همه این مسائل از ضعف سازماندهی و نظارت در این سازمان حکایت دارد». 
رئیس مرکز تجسسی می گوید گزارش های مربوطه تنها داخل آژانس اطلاعات خارجی آلمان و به صورت شفاهی ارائه می شد. با وجود این، جناح مخالف دولت آلمان به این موضوع تردید دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار