باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

حربه ناکارآمد " بزن و در رو"/ آمریکا نگران پایگاه‌های نظامی خود باشد/هزاران گردان به صورت افسانه‌ای آماده دفاع از کشور هستند

آمریکا با بلوف نظامی سعی در جلب توجه داخلی دارد؛ زیرا زمانی که در دوران "جورج بوش" 16 لشگر تازه نفس در منطقه حضور داشت، جرات حمله به ایران را پیدا نکرد و اکنون چگونه با قدرت دفاعی ایران می‌تواند مقابله کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ مدتی است که مقامات نظامی آمریکایی در حین مذاکرات هسته‌ای ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کنند. جدا از این که این اقدام با چه هدفی صورت می‌گیرد اما تعدد این تهدیدها یک پیام را ارسال می‌کند که شاید جمهوری اسلامی از حربه تهدید بترسد.

** تهدیدات مسئولین آمریکایی

در حین مذاکرات هسته‌ای، "باراک اوباما" رئیس جمهور، "وندی شرمن" معاون وزیر امور خارجه، "جان کری" وزیر خارجه، "جوبایدن" معاون رئیس جمهور، "ژنرال مارتین دمپسی" از فرماندهان ارشد نظامی آمریکا، "اشتون کارتر" وزیر دفاع از جمله افرادی هستند که ایران را به اقدام نظام تهدید کرده‌اند.

** تندیس تهدید نظامی کیست؟

جدا از این که جمله تکراری و نخ نما شده "همه گزینه‌ها روی میز است"  بارها توسط سردمداران آمریکا مطرح شده، "اشتون کارتر " وزیر دفاع آمریکا پس از بیانیه "سوئیس"  دو بار ایران را به اقدام نظامی با بمب‌های سنگر شکن تهدید کرده  و به نوعی تندیس تهدید نظامی علیه ایران است.

مقدم‌فر: یکی از روش‌های آمریکا از گذشته تاکنون این بوده که سیاست باید سیاست "چماق و هویج" باشد

"حمیدرضا مقدم‌فر" مشاور فرمانده کل سپاه  در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب  اسلامی در جمع معلمان و فرهنگیان مبنی بر اینکه «با مذاکراتی که در زیر شبح تهدید انجام بگیرد موافق نیستم»، اظهار داشت: یکی از روش‌های آمریکا از گذشته تاکنون این بوده که سیاست باید سیاست چماق و هویج باشد، یعنی همیشه باید از یک طرف وعده‌های خوب داد و از یک طرف، طرف مقابل را ترساند و با خشونت عمل کرد.        

وی افزود: آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای نیز این روش را پیش گرفته‌اند، از یک طرف با ایران مذاکره و گفتگو می‌کنند و از طرفی تلاش می‌کنند با حربه‌ تهدید به حمله نظامی، موضع ایران را در مذاکرات هسته‌ای تضعیف کنند.

مشاور فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: همان‌طور که رهبر فرمودند این روش، روش غلطی است و ما زیر بار مذاکره‌ای که یک طرف آن تهدید نظامی  باشد نمی‌رویم، این مذاکره و گفتگو نیست؛ همچنین ایشان اعلام کردند که این روش را قبول ندارند.

پس از آن هم مقامات مسئولین آمریکا دست از تهدید برنداشتند و گفتند در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات چنین و چنان می‌کنیم.

** واکنش فرماندهی معظم کل قوا

حضرت "آیت@الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا در جمع معلمان فرمودند: تیم مذاکره کننده همزمان با ادامه مذاکرات از عزمت و هیبت ملت دفاع کند و زیر بار زور و تحقیر نرود.

ایشان با اشاره به تهدیدات مقام آمریکایی افزودند: آمریکا غلط می‌کند که ایران را تهدید کند و بنده موافق مذاکرات در شبه تهدید نیستم.


حربه ناکارآمد


فرمانده معظم کل قوا خاطر نشان کردند: در زمان رئیس جمهور قبلی آمریکا هم گفتم دوران بزن و در رو تمام شده است و ملت ایران کسی را که به او متعرض شده است را رها نمی‌کنند.


** چرا دوران بزن و در رو تمام شده است؟

چند نعمتی که خداوند به کشور ما اعطا کرده، لازم است تا شکر مزید به جای آوریم. ژئوپلیتیک و وجود منابع نفت و گاز  و در دست داشتن مهم‌ترین شاهراه نفتی دنیا سه مزیت ایران نسبت به سایر کشورهاست که البته به این سه مزیت باید قدرت بازدارنده دفاعی و تجربیات 8 سال دفاع مقدس را باید به آن اضافه کرد که ایران را نسبت به سایر کشورهای منطقه غرب آسیا متمایز می‌کند.

دلیل اولی که دوران بزن و در رو تمام شده است را تایید می‌کند ، توان تاکتیکی و عملیاتی نیروهای  مسلح در شرایط بحرانی (Crisis Conditions) یا در شرایط ناهمگون ( Asymmetric Warfare) و قدرت موشکی  بوده که نمونه آن را در دوران 8 سال دفاع مقدس به عینه شاهد بودیم.

حربه ناکارآمد

** آمریکا نگران پایگاه‌های نظامی خود باشد

علت دیگری که نشان می‌دهد دوران بزن و در رو تمام شده ، گروگان‌های ارزشمندی است که آمریکا در اختیار ایران قرار داده است که از جمله این گروگان‌ها می‌توان به پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا از جمله پایگاه های "شیخ السالم"، "خلید الصابر" در امارات، " شاهزاده سلطان " در ریاض عربستان، پایگاه پنجم دریایی " شیخ عیسی " در بحرین، پایگاه‌های " اینجرلیک" و پایگاه نظامی شهر "آنکارا" در ترکیه پایگاه هوایی ماناش در "قرقیزستان" پایگاه نظامی "العدید "در قطر و پایگاه‌هایی در افغانستان و پاکستان در جمله آن است که موشک های بالستیک ایرانی می‌توانند آن ها را هدف قرار دهند.

** بلوف نظامی آمریکا

ایالات متحده دیگر علاقه ای به جنگ و رویارویی مستقیم با ایران ندارد و تهدید صرفاً یک بلوف نظامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین  سعیدی: تمایل آمریکا به جنگ نیابتی

حجت الاسلام و المسلمین "علی سعیدی" مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه در این باره اظهار داشت: آمریکایی‌ها تا سال 2005 موافق درگیری و رویارویی مستقیم با کشورهای مخالف خود بودند اما پس از ان به سمت درگیری‌های نیابتی تمایل پیدا کردند و جنگ نیابتی را به کشورهایی مثل ترکیه، عربستان، قطر و امارات واگذار کردند.

لذا امروز می‌بینیم در جنگ یمن علی رغم این که "انصار الله" و نیروهای انقلاب مردمی به پیشرفت‌های چشمگیری نایل آمده‌اند اما آمریکا از طریق عربستان اقدام نظام خود را انجام می‌دهد؛  چون می‌داند جنگ مستقیم هزینه بر خواهد بود و تلفات انبوهی به جای می‌گذارد و آن‌ها  از "افغانستان" و "عراق" عبرت گرفتند.


حربه ناکارآمد

سومین موضوعی که در مورد ناتوانی آمریکا مطرح می‌گردد  توان موشکی انبوه جمهوری اسلامی ایران است. جمهوری اسلامی ایران با داشتن موشک‌های برد کوتاه ، متوسط و بلند مثل" شهاب 1"، " زلزال"، " فاتح 110"، " خلیج فارس"، " شهاب 2"، " اسکاد"، " یا علی"، "قیام"،" شهاب 3"،" قدر F" " عاشورا" و "سجیل"، می‌توان توان بالقوه ای در هدف قرار دادن منافع آمریکا دارد.  پس این جمله رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا که فرمودند "ملت ایران  متعرض را رها نخواهد کرد" مصداق عملی آن در مطلب فوق ذکر شد.


حربه ناکارآمد


هزاران گردان به صورت افسانه‌ای آماده دفاع از کیان کشور هستند

چهارمین دلیلی که نشان دهنده توانمندی جمهوری اسلامی ایران است نیروی زمینی قدرتمند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. سردار "حسین سلامی" جانشین فرماندهی کل سپاه در این باره عنوان داشت: هزاران گردان به صورت افسانه ای آماده دفاع از کیان کشور هستند و از امنیت ملی دفاع خواهند کرد.

یگان‌های ویژه "صابرین" و "تیپ 65 ویژه نوهد"

یگان‌های ویژه "صابرین" و "تیپ 65 ویژه نوهد" در سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی توان ویژه را در بخش زمینی ایجاد کردند.

توانمندی دیگری که جمهوری اسلامی ایران دارد قدرت رزم ناهمگون در نیروهای مسلح بوده که وجود پاترول کرفت‌ها و موشک‌های ضد کشتی کلاس "هرمز" و "خلیج فارس" از جمله آن است.


حربه ناکارآمد


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا فرمودند: اگر بنا به تحریم باشد ملت ایران هم توانمندی تحریم را دارد و این را انجام خواهد داد.


حربه ناکارآمد

آمریکا با بلوف نظامی سعی در جلب توجه داخلی دارد؛ زیرا زمانی که در دوران "جورج بوش"  16 لشگر تازه نفس در منطقه حضور داشت، جرات حمله به ایران را پیدا نکرد و اکنون چگونه با قدرت دفاعی ایران می‌تواند مقابله کند.

گزارش از: محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدمجتبی
۱۵:۵۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
درود
آخرین اخبار