محیط زیست نیاز به ابتکار دارد؛

سکوت ، پاسخ تجمع کنندگان محیط زیست/ پلنگ ایرانی در خطر انقراض

تجمع عده ای فعال و دوستدار حیات وحش در مقابل سازمان محیط زیست با شعار "پلنگ ایرانی کجاست، محیط زیست حفاظت" بی‌پاسخ ماند.

به گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران ،  چند روز گذشته جمعی از فعالان و دوستداران حیات وحش در مقابل سازمان محیط زیست گرد هم آمدند و با سردادن شعار "پلنگ ایرانی کجاست، محیط زیست حفاظت" با در دست داشتن تصاویر پلنگ‌های کشته شده اعتراض خود را بیان کردند،اعتراضی که بدون واکنش از سوی ابتکار رئیس سازمان محیط زیست باقی ماند. 
البته باز جای شکرش باقیست که مجید خرازیان مقدم، مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان با حضور در جمع تجمع کنندگان توضیحاتی در رابطه با برنامه های در دست اقدام سازمان برای حفاظت از پلنگ ایرانی ارائه داد. 

شادی مدرس، فعال حقوق حیوانات بعد از بیان بیانیه حامیان حیات وحش برای حفاظت از پلنگ ایرانی به این مقام مسئول درخواست کرد که سازمان محیط زیست در اسرع وقت با بیمه‌ کردن خسارات ناشی از جمله پلنگ به دامداران و همچنین اعمال محدودیت سرعت در جاده‌های مناطق حادثه نیز از انقراض پلنگ ایرانی پیشگیری کند. 

مقدم با بیان اینکه علت عمده نابودی پلنگ در کشور، نگرانی دامداران از آسیب‌ احتمالی پلنگ به دامهاست، وعده داد: بزودی با همکاری بیمه‌گزاران نسبت به بیمه کردن خسارات وارده توسط پلنگ به دامداران از سوی سازمان اقدام خواهد شد اما حل معضل تصادفات جاده‌ای نیازمند زمان و بررسی‌های کارشناسانه بیشتری است. 

چه کسی مسئولیت بیهوشی ناشیانه که منجر به مرگ پلنگ شیراز در تهران شد را به عهده خواهد گرفت؟ 

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان بیان کرد: بزودی بررسی‌های لازم را انجام می دهیم و نتیجه را اعلام می کنیم. 

انتهای پیام/  
برچسب ها: پلنگ ، حیات وحش ، انقراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار