در آستانه برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی ووشو؛

13 ملی‌پوش در رویارویی با 47 ووشوکار برتر + مصاحبه

رقابت‌های انتخابی تیم ملی وشو به منظور حضور در مسابقات قهرمان جهانی اندونزی طی امروزو فردا 15.16 اردیبهشت با حضور 60 ووشوکار در محل آکادمی ووشو برگزار می‌شود.

13 ملی‌پوش در رویارویی با 47 ووشوکار برتر + مصاحبهبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، کادر فنی تیم ملی ووشو برای انتخاب بهترین ووشوکاران و اعزام به مسابقات قهرمانی جهان اندونزی اقدام به برگزاری رقابت‌های انتخابی کردند و این در حالی است که از مدال  آوران جهانی و آسیایی  گرفته تا افرادی که طی استعدادیابی توسط کادر فنی انتخاب و به این رقابت‌ها دعوت شده‌اند، همگی باید با نفرات اوزان خود مبارزه کنند.

 لازم به ذکر است: 60 ووشوکار به رقابت‌های انتخابی تیم ملی دعوت شده‌اند که 40 نفر از آنان، 4 نفر برتر 10 وزن در مسابقات قهرمانی کشور هستند و 13 نفر از آنان قهرمانان و مدال اوران جهانی و آسیایی هستند و 7 نفر باقیمانده نیز با صلاحدید کادر فنی و بر اساس استعدادیابی طی مسابقات قهرمانی کشور انتخاب و به این رقابت‌ها دعوت شده‌اند.

 خاطر نشان کرد: امیر فصلی‌ دارنده مدال طلای جهانی مالزی، جواد آقایی دارنده مدال طلا وورد  گیمز کلمبیا، حمیدرضاقلی پور دارنده مدال طلای جهان و مدال طلای جام جهانی اندونزی، مهدی محمدی دارنده مدال نقره المپیک نانجینگ جوانان محسن شهبازی دارند مدال طلای جوانان جهان ترکیه، حمیدرضا لادور دارنده مدال طلای جام جهانی اندونزی و نقره بازی‌های آسیایی، مصطفی خلعتبری دارنده مدال طلای جام جهانی ساندا اندونزی، جعفر شیرزاد دارنده مدال طلای جام جهانی ساندا اندونزی، عرفان آهنگریان و میلاد عارفی مقام  هر دو از دارندگان مدال طلای جوانان جهان ترکیه هستند و علی یوسفی که حدود چندین دوره  در اردوهای تیم ملی جزو نفرات اصلی بوده است همگی در رقابت‌های انتخبای شرکت خواهند کرد.

 همچنین سجاد عباس دارنده مدال برنز بازی های آسیایی اینچئون و محسن محمد سیفی دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون و گوانگ ژو که هر دو به دلیل مصدومیت و انجام عمل جراحی با صلاحدید کادر فنی در نخستین دوره انتخابی استراحت می‌کنند و در دور بعد که مرداد ماه است ، با حریفان خود مبارزه خواهند کرد.

** انتخابی تیم ملی ووشو‌ برای فدراسیون شوخی بردار نیست

 لازم به ذکر است: رقابت‌های انتخابی تیم ملی ووشو برای مسئولان فدراسیون و کادر فنی شوخی بردار نیست و هیچ‌ ووشوکاری حتی قهرمانان به نام این رشته حاشیه امنیت ندارند.

 این در حالی است که در رقابت‌های انتخابی  تیم ملی جوانان که اوایل اردیبهشت برگزار شد سینا خلیلی دارنده مدال طلای جوانان جهان ترکیه در اولین دوره رقابت‌ انتخابی مقابل حریفان خود مغلوب شد و از دور مسابقات حذف شد و با وجودیکه‌ مدال جهانی داشت اما شانس حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را از دست داد.

لادور: انتخابی نه، به فکر مدال جهانی هستم

 حمیدرضا‌ لادور مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تمرینات خوبی که تاکنون داشتم در شرایط خوب آمادگی به سر می برم و به طور حتم به سادگی رقابت های انتخابی را پشت سر می گذارم و فقط به کسب طلای جهانی اندونزی می‌اندیشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه به راحتی در وزن 80 کیلوگرم در جام جهانی ساندا در اندونزی موفق به کسب  نشان طلا شدن تصمیم گرفتم در رقابت های انتخابی و مسابقات قهرمانی جهانی نیز در این وزن شرکت می کنم و با یاری خدا با مدال طلای جهانی آلبوم افتخاراتم را تکمیل کنم.

وی ادامه داد: برای کسب آمادگی بیشتر پس از بازی های آسیایی اینچئون زیر نظر یک مربی بدنساز و یک مربی کشی تمرین کردم و خوشبختانه در شرایط خوب آمادگی هستم و رقابت انتخابی را به راحتی پشت سر خواهم گذاشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانم  در اردوی تیم ملی ووشو اعزامی به مسابقات جهانی اندونزی حضور پیدا کنم باید در رقابت های انتخابی از سد 6 سانداکار در وزن 80 کیلوگرم بگذرم که به طور حتم به راحتی از پس این رقابتها برخواهم آمد.

آقایی: با آمادگی کامل به مصاف حریفانم می رود

جواد آقایی ساندارکار وزن 75- کیلوگرم دارنده مدال طلای "ورد گیمز" کلمبیا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پس از مصدومیت در اردوی بازی های آسیایی اینچئون و کناره گیری ام از این رقابت ها فقط در لیگ برتر ووشو توانستم شرکت کنم و پس از آن فقط به صورت شخصی به تمرینات پرداختم تا آمادگی بدنی ام را حفظ کنم.

وی افزود: با توجه به تمریناتی که پشت سر گذاشتم در شرایط خوب آمادگی به سر می برم و امیدوارم با این آمادگی بتوانم رقابت انتخابی را با موفقیت پشت سر بگذارم و در اردوی تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی اندونزی باقی بمانم.

شیرزاد: یوسفی با تجربه ترین حریفم در انتخابی است

 جعفر شیرزاد دارنده مدال طلای جام جهانی ساندا به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: با‌وجودیکه تمرینات بسیار خوبی را از اسفند ماه شروع کرده ام و هر روز  دو وعده تمرین داشته ام، به آمادگی مطلوبی رسیده ام و امیدوارم که در رقابت انتخابی عملکرد خوبی داشته باشم.

وی افزود: من در وزن 65- کیلوگرم در رقابت های انتخابی شرکت خواهم کرد که در این وزن تعدادی از ووشوکاران به نام رده سنی جوانان حضور دارند که برای نخستین بار در رقابت های انتخابی بزرگسالان شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: علی یوسفی نیز که تاکنون سابقه چندین دوره حضور در اردوهای تیم های ملی را در پرونده خود دار و جزو سانداکاران با تجربه در وزن محسوب می شود نیز حریف اصلی من در رقابت های انتخابی محسوب می شود که امیدوارم با  توجه به تمرینات خوبی که پشت سر گذاشتم بتوانم از سد رقابت های انتخابی بگذرم و به اردوی تیم ملی دعوت شود.

گفتنی است، نخستین مرحله  اردوی تیم ملی ووشو اعزامی به مسابقات جهانی اندونزی اول مرداد ماه در آکادمی ووشو برگزار می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، باشگاه ، بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار