رییس کل گمرک خبر داد

افزایش 65 درصدی درآمد گمرک در سال گذشته

رئيس كل گمرك ايران گفت: با اينكه واردات كالا در سال گذشته 6 درصد رشد داشته اما در آمدهای گمركی 65 درصد افزايش يافته است .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران مسعود كرباسيان گفت: سامانه جامع گمركي و سامانه جامع اداري و مالي نقش قابل توجهي در افزايش در آمدهاي گمركي در سال گذشته داشته اند . 

رئيس كل گمرك ايران در ادامه مديريت واردات را امري ضروري دانست و بر تخصيص بهينه منابع ارزي براي واردات كالا تأكيد كرد. 

كرباسيان گفت: حمايت از توليد داخل از سياستهاي اصلي گمرك است و ما در گمرك به نحوي برنامه ريزي كرده ايم تا مواد اوليه توليد كنندگان داخلي با كمترين هزينه از گمرك ترخيص شود كه البته اين امر حمايت هاي تعرفه اي را هم مي طلبد . 

رئيس كل گمرك ايران سپس به تبيين وضعيت اقتصادي كشور پرداخت و گفت: نشانه هاي اقتصاد بدون نفت همزمان با افت قيمت جهاني نفت دارد شكل مي گيرد و با اين وضعيت دولت حمايت از توسعه صادرات غير نفتي را در اولويت برنامه هاي خود قرار داده است و گمرك هم در اين مسير پيش مي رود .

كرباسيان با اشاره به تفاوت نظام گمركي با سيستم مالياتي در كشور بر حساسيت نقش گمرك در زنجيره تأمين و امنيت سلامت جامعه تأكيد كرد و اين نقش را با توجه به ارتباط مستقيم با زندگي مردم پر اهميت توصيف نمود.

 رئيس كل گمرك ايران همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به نواقص سيستم مالي گمرك در گذشته اشاره داشت و حسابداري تعهدي را امري ضروري خواند و از همكاري هاي بسيار خوب سازمانهاي نظارتي از جمله ديوان محاسبات با گمرك تشكر كرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار