استقبال اداره بنادر گيلان از خريد شناورهای تفريحی

بندر انزلی اسکله مسافری و ترمينال دارد که به دليل فعال نبودن شناورهای تفريحی، بهره‌برداری نمی‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مانا، مدير اداره بنادر و دريانوردي استان گيلان گفت : اداره بنادر و دريانوردي استان گيلان از خريد شناورهاي تفريحي و بکارگيري در آبهاي خزر از سوي سرمايه گذاران بخش خصوصي استقبال مي کند.

سيد علي نعيمي گفت: علاقه مندان به خريد شناورهاي تفريحي مي توانند از تسهيلات بسيار خوبي از سوي سازمان بنادر و دريانوردي بهره مند شوند.

نعيمي خاطرنشان کرد: حتي اين پتانسيل در استان گيلان وجود دارد که سرمايه گذاران به سوي خريد شناورهايي بروند و بتوانند به وسيله آنها خدمات گردشگري را در آبهاي بين المللي ارائه دهند.

به گفته اين مقام مسئول در استان گيلان، ارائه خدمات تفريحي در آبهاي بين المللي درياي خزر مي تواند بازده اقتصادي مناسبي را براي سرمايه گذاران به همراه داشته باشد.

وي گفت: اميدواريم شرايطي فراهم شود تا با استفاده از پتانسيلهاي موجود در بندر انزلي و سرمايه گذاري بخش خصوصي شاهد رونق هر چه بيشتر گردشگري دريايي در آبهاي گيلان باشيم.

نعيمي در ادامه به سفر اخير خود به جمهوري آذربايجان و ديدار با مسئولان دريانوردي اين کشور اشاره کرد و گفت: هر دو کشور علاقه مندند در زمينه توسعه گردشگري دريايي و تردد شناورهاي تفريحي در مسير انزلي - باکو همکاري کنند.

وي خاطرنشان کرد: امضاء تفاهم نامه هاي رسمي در اين خصوص و اجرايي شدن اين امر نيازمند اين است که مقامات بلند پايه کشوري هم ديدارهايي داشته باشند.

مدير کل اداره بنادر و دريانوردي استان گيلان اذعان داشت: آذربايجان داراي تعداد شناور تفريحي است که بيشتر به سمت آستاراخان تردد مي کنند.

وي گفت: در صورت ايجاد علايق گردشگري و انجام تبليغات لازم مي توان شناورهاي گردشگري باکو را به سمت انزلي روانه کرد.

اين مقام مسئول در استان گيلان در ادامه تاکيد کرد: هم اکنون گردشگران باکويي علاقه اي براي سفر به ايران ندارند که اميدواريم با تبليغات گسترده تر و معرفي جاذبه هاي گردشگري کشور، موفق به جذب آنها از طريق سفرهاي دريايي شويم.

نعيمي اظهار داشت : فقر سرمايه گذاري ايرانيان نيز براي خريد شناورهاي تفريحي و بکارگيري در مسير انزلي - باکو باعث شده است تا ارتباط دو جانبه بين گردشگري تفريحي دو کشور از طريق دريا شکل نگيرد.

مدير کل اداره بنادر و دريانوردي استان گيلان تاکيد کرد: با راه اندازي سفرهاي دريايي در آبهاي گيلان، علاوه بر رونق گردشگري منطقه، اقتصاد بوميان نيز رونق خواهد گرفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: بنادر ، گیلان ، شناور ، تفریحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.