دریادار جره در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

نیروی دریایی ارتش با هدف حفظ امنیت در منطقه حضور دارد/ مأموریت نیروی دریایی روزبه روز افزایش می‌یابد

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رد اتهام‌زنی‌های اخیر عربستان سعودی و آمریکا علیه ایران گفت: نیروی دریایی ارتش با هدف حفظ امنیت خطوط کشتیرانی کشورمان در منطقه تنگه باب‌المندب و خلیج عدن حضور دارد و آن را ترک نخواهد کرد.

خالقی
امیر دریادار دوم "سیاوش جره" معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه از سال 88 که مقام معظم رهبری فرمان تبدیل نیروی دریایی را به یک نیروی راهبردی دادند، مأموریت‌های بسیار وسیعی برای نیروی دریایی تعریف شد، گفت: اکنون گروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن، دریای سرخ، تنگه باب‌المندب، کانال سوئز و اقیانوس آرام به طور مرتب حضور دارند.

دریادار جره با رد اتهام‌زنی‌های اخیر عربستان سعودی و آمریکا علیه ایران تصریح کرد: اخیرا این کشورها اعلام کرده‌اند که کشتی‌‌های ایرانی به یمن کمک‌های نظامی ارسال می‌کند اما نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با قاطعیت این موضوع را رد کرده است. 

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در ادامه افزود: به دلیل حفظ خطوط مواصلاتی، اقتصاد و امنیت کشتیرانی همیشه در منطقه حضور داشتیم و این روند همچنان ادامه خواهد داشت و توقفی در کار نخواهد بود.

وی بیان داشت: مأموریت نیروی دریایی از حدود 5 سال پیش به همین صورت با صلابت بوده و روز به روز نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

دریادار جره خاطرنشان کرد: ما با هدف حفظ امنیت و خطوط کشتیرانی کشورمان در منطقه تنگه باب‌المندب و خلیج عدن حضور داریم و آنجا را ترک نخواهیم کرد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار