ابتکار در ملاقات با وزیر محیط زیست ایتالیا مطرح کرد:

افزایش روزهای پاک به 44 روز /گسترش همکاری درزمینه مشترکات محیط زیستی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش تعداد روزهای با آب و هوای پاک به 44 روز خبر داد.

افزایش روزهای پاک به 44 روز /گسترش همکاری درزمینه مشترکات محیط زیستیبه گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران ،معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  در دیدار با وزیر محیط زیست ایتالیا در خصوص اهمیت مشترکات محیط زیستی این دو کشور اظهار کرد: بدلیل همجواری کشور ایتالیا و ایران از نظر شرایط منطقه‌ای و آب و هوایی و نیز سواحل دریایی برای پیشرفت و گسترش موفقیت در زمینه مشترکات محیط زیست نیازمند همکاری هستیم.

وی در خصوص اهداف پیشرفت دو جانبه افزود : با توجه به پیشرفت تغییرات آب و هوایی بخصوص در تالاب‌ها و طبیعت و کشاورزی هر دو کشور نیازمند و خواهان کنترل و پیشرفت تنوع زیستی و سازندگی و حفظ محیط زیست هستیم زیرا پدیده گرد و غبار منطقه‌ای و مشکلات آب و هوایی موجب مشکلاتی برای هر دو کشور است .

ابتکار در خصوص  اقدامات انجام شده تصریح کرد: با وجود تحریم‌های فراوان و با توجه به اقدامات فراوان انجام شده توانستیم تعداد روزهای با آب و هوای بهتر را نسبت به سالهای قبل به 44 روز افزایش دهیم و در توافق های دو جانبه و چند جانبه با کشورها می توانیم شاهد پیشرفت بیشتری باشیم.

وی از امضای تفاهم‌نامه در 7 اردیبهشت بین رئیس موسسه ملی فناوری محیط زیست اکو و رئیس موسسه ملی تحقیقاتی حفاظت محیط زیست ایتالیا خبر داد.

گفتنی است،در پایان تفاهم نامه مشترک و دوسالانه بین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با وزیر محیط زیست ایتالیا امضا شد.

درادامه لوکا گالنتی وزیر محیط زیست ایتالیا درخصوص مشترکات مهم این دو کشور بیان کرد: مشکلات محیط زیست ، مشکلات جهانی هستند و ایران و ایتالیا نیز دچار مشکلات مشابه زیست محیطی هستند که باید از زیست بوم‌های گسترده و مناطق و سواحل دریایی محافظت کنیم.

وی  افزود: نظر بر این قرار گرفت تا از طریق یادداشت تفاهم در تلاش محافظت منابع طبیعی و گسترش آن به این موفقیت برسیم .
وزیر محیط زیست ایتالیا در خصوص برپایی مراسمی در هفته اول ماه آینده تصریح کرد: ما از خانم ابتکار دعوت کردیم تا از این مراسم دیدار فرمایند و همکاری دو جانبه ما می‌تواند راهی برای توسعه همکاری دو طرف باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نگران
۰۱:۰۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
بازم جای شکرش باقیه آب و هوای خوب ۴۴ روز پیشرفت کرده
آخرین اخبار