رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران:

شناسنامه فنی و ملکی به ساختمان‌های زیر 2 هزار متر/ پرونده 300 مهندس ناظر متخلف به شورای انتظامی ارجاع شد

غفرانی از صدور شناسنامه فنی و ملکی به ساختمان‌های زیر 2 هزار متر خبر داد و گفت: در حال حاضر پرونده 300 ناظر متخلف به شورای انتظامی به شورای انتظامی ارجاع داده شده است.

شناسنامه فنی و ملکی به ساختمان‌های زیر 2 هزار متر/ پرونده 300 مهندس ناظر متخلف به شورای انتظامی ارجاع شدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سعید غفرانی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در جهت شفاف‌سازی تمامی بخش‌ها اقدامات ارائه شده استفاده از خدمات ماده 33 اجرا شده است گفت: در واقع این موضوع گامی در راه حفظ سرمایه برداشته شده است.

وی در ادامه افزود: در بخش گاز مشکلات و تخلفاتی صورت گرفته که از لحاظ قضائی رسیدگی می‌شود و سازمان تأکید بسیار زیادی داشته که این موضوع پیگیری شود.

غفرانی تصریح کرد: جزئیات تخلف در این زمینه شناسایی شده که با تیم‌های مستقر شده در این موضوع همه مشکلات حل و فصل خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران تصریح کرد: بافت‌های فرسوده یک معضل جدی در تهران به شمار می‌رود که ممکن است مشکلاتی را در این حوزه ایجاد کند و تمامی مسئولان در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی با اشاره به اینکه در افزایش کیفیت ساختمان پیشرفت‌های بسیار جدی صورت گرفته است گفت: مهندسان ناظر در بخش کیفیت ساختمان نظارت‌های خود را افزایش داده است و میزان امضا‌ء فروشی در این حوزه کاهش بسیاری یافته است.

غفرانی توضیح داد: 16 هزار بازرسی از گودبرداری‌ها در سال گذشته انجام شده و به ساختمان‌هایی که در این حوزه مشکلات جدی داشته‌اند اخطار داده‌ایم و با این موضوع میزان حوادث ناشی از گودبرداری‌های خطرناک کاهش بسیاری یافته است.

** توقف هزار و 500 گودبرداری خطرناک

وی یادآور شد: در حال حاضر، هزار و 500 گوبرداری‌های خطرناک را متوقف کرده‌ایم ولی با سازه نگهبان کار دوباره ادامه پیدا کرد و بازدیدهای مجدد را نیز در برنامه داریم.

غفرانی تصریح کرد: به گودبرداری‌هایی که بیش از شش متر باشد اخطارهای جدی داده‌ایم و 38 گودبرداری را نیز نامه‌نگاری و تذکر کتبی ارائه کرده‌ایم.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه باید هر قانونی در نظام مهندسی اصلاح شود گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی یک ضرورت است و دلیل مخالفت مجلس با این قانون در حال پیگیری است.

غفرانی در ادامه به بلندمرتبه ‌سازی اشاره کرد و گفت: بلندمرتبه سازی با توجه به افزایش جمعیت در شهرها یک نیاز ضروری است و نباید محدودیتی را در این حوزه ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: بالاترین مرجع بلندمرتبه‌ سازی، مکان‌هایی است که این برج‌ها در آنجا احداث می‌شود که باید از لحاظ محیطی و داخلی و نیازهای لازم تأمین شود.

غفرانی یادآور شد: شورای شهر باید در قانون طرح جامع و طرح تفصیلی احداث برج را یک ضرورت دانست و پیگیری کردن ساخت آنها را باید انجام دهیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران اظهار داشت: شهرداری‌ها باید به طور کامل در ساخت و سازهای مهندسان حضور داشته باشند و در صورت ناسازگاری هر کدام، کار به خوبی پیش نمی‌رود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص شناسنامه فنی و ملکی ساختمان گفت: این شناسنامه برای ساختمان‌های بالای 2 هزار متر صادر می‌شود و در حال پیگیری برای ارائه به متراژهای پایین‌تر هستیم.

غفرانی توضیح داد: در حال بازرسی و ورود به مبحث 19 به دلیل اثرگذاری در مصرف انرژی و جوش و بتن به دلیل تخصصی بودن کار در ساختمان‌ها کنترل می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران خاطرنشان کرد: تاکنون پرونده 300 ناظر متخلف به شورای انتظامی ارجاع شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار