بهروان:

فولاد نوین باید تشکیلات مستقل داشته باشد/لیگ یک، یک کاسه می‌شود

رئیس کمیته مسابقات لیگ فوتبال گفت: فولاد نوین اهواز در صورت استقلال کامل، می‌تواند در لیگ برتر شرکت کند.

فولاد نوین باید تشکیلات مستقل داشته باشد/لیگ یک، یک کاسه می‌شودبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا بهروان در گفتگو با رادیو در مورد صعود فولادنوین به لیگ برتر و اینکه آیا این تیم می‌تواند در مسابقات شرکت کند، خاطرنشان کرد: ابتدا جا دارد صعود باشگاه فولادنوین را  به کادر فنی، مدیریت و بازیکنان با اخلاق و هواداران خوزستان تبریک بگویم.

وی ادامه داد: باید بگویم اگر 2 تیم دارای یک سری از واحدها باشند و دارای یک مدیرعامل باشند و یا در هیئت مدیره و حتی در سهام یکی باشند و از طرف دیگر اگر از یک منبع مالی استفاده کنند این موارد مشکلاتی است که محدودیت به وجود می‌آورد برای یک مجموعه که در لیگ نمی‌تواند دارید 2 تیم باشد به همین خاطر باید از همه ارکان تیم‌ها از هم جدا باشند. در حال حاضر منبع مالی فولاد خوزستان و فولاد نوین یکی می‌باشد و فولاد نوین تیم دوم محسوب می‌شود و باید بگویم که در یک فرصت مناسب می‌توان مشکلات به وجود آمده را حل کرد همانطور که این مسئله برای تیم مس نیز اتفاق افتاده است اما اگر بخواهد وضع به همین صورت باقی بماند مشکلات قانونی را در پی خواهد داشت و به طور حتم باید این مسئله در فرصت های باقی مانده مورد بررسی قرار بگیرد.

بهراوان افزود: موارد مطرح شده در بحث‌های ثبت شرکت‌ها و در قوانین و الزامات AFC و از طرف دیگر بحث صدور مجوز می‌باشد. چراکه این تیم‌ها قبل از اینکه وارد لیگ حرفه ای شوند باید مجوز حرفه ای را به صورت کامل و قانونی دریافت کنند.

وی درباره اینکه آیا قرار است تیم مس کرمان امتیاز این باشگاه را خریدار کند یا خیر افزود: درباره این مسئله فقط مسائلی را شنیده‌ام اما نه از منابع رسمی و گمانه‌زنی هایی درباره این مسئله وجود دارد.
بهروان بیان کرد: دوستان ما باید در مجموعه فولاد باید مسائل پیش آمده را حل کند و منبع مالی 2 تیم را کاملا مستقل نمایند و حامی مالی دیگری برای تیم فولاد نوین جذب کنند و مشکل را برطرف کنند. و باید بگویم که همانطور که می‌بینیم پیراهن این 2 تیم نیز یک شکل است. و اگر بخواهند تیم فولاد نوین اهواز را هم نگه دارند باید فکری برای مسائل پیش رو داشته باشند و مسائل به صورت قانونی و شفاف حل گردد.
وی درباره اینکه اگر مشکلات فولاد حل نشود باشگاه دیگری می‌تواند امتیاز این باشگاه را خریدار کند یا خیر تصریح کرد: باید بگویم این موارد در قانون پیش بینی شده اما تیم موردنظر باید موافقت سازمان لیگ را بگیرد.
بهروان درباره وضعیت تیم دوم لیگ دسته یک افزود: باید بگویم تیم‌های دوم با یکدیگر بازی می‌کنند و از بین آنها یک تیم انتخاب می‌شود. 

وی درباره اینکه آیا در فصل آینده لیگ یک در یک گروه برگزار خواهد شد یا خیر افزود: ما مصوبات لازم در این خصوص را ارائه دادیم و صورت جلسات این مسئله موجود می‌باشد و باید بگویم که این برنامه به این شکل نخواهد بود چراکه از زمانی که من به این سمت منصوب شدم یک برنامه کلی 5 ساله را به کفاشیان ارائه دادم مبنی بر اینکه کیفیت لیگ‌هایمان پایین است و تعدادی از تیم‌ها را باید کم کنیم و چرا در حال حاضر لیگ برتر ما کیفیت ندارد و دلیلش این است که لیگ یک ما باید در آینده با کیفیت بالا برگزار شود تا لیگ برتر خوبی داشته باشیم. در خصوص این مسئله نیز AFC به ما اعلام کرده که لیگ یک باید در یک گروه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: در مصوبه آمده که در فصل آینده لیگ یک با حضور 20 تیم در یک گروه برگزار شود اما تیم‌هایی که در معرض خطر سقوط به لیگ پایین تر هستند درخواست‌هایی داشتند و این احتمال وجود دارد که مصوبه تغییراتی داشته باشد.

بهروان در رابطه با اینکه آیا برخی مسائل و اتفاقات لیگ دسته اول بررسی می‌شود اظهار داشت: با توجه به تاکیدات تاج از سازمان لیگ، قدراسیون فوتبال و دکتر اسدی همه موارد بررسی شده و از قبل از سال جدید کمیته پیگیری را تشکیل داده‌ایم و با توجه به گزارشات ارائه شده تمام موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی گفت: تمامی مسابقات را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم به طور مثال یک تیم مقابل فولاد نوین با نفرات کامل خود بازی کرد و نتیجه با تساوی به پایان رسید اما آنها در هفته بعد به 6 نفر از بازیکنان اصلی خود بازی ندادند. وقتی این مسئله را پیگیری کردیم آن باشگاه اعلام کرد به دلیل اینکه 6ماه است پولی به بازیکنان نداند آنها در میدان حاضر نشدند.

وی افزود: در سازمان لیگ کمیته صیانت از لیگ داریم که طی آن گروهی هر هفته بلافاصله بعد از مسابقات تشکیل جلسه می‌دهیم و مسائل را ارزیابی می‌کنیم. در سازمان لیگ علیپور و شهبازی و در فدراسیون علی‌اکبر محمدزاده و اسماعیل حسن‌زاده تمامی مسائل را زیر نظر دارند و پیگیری می‌کنند اما باید بگویم در مورد مسائل داوری پاسخگویی به عهده کمیته داوران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار