همگام با بیست و هشتمین نمایشگاه‌ بین المللی کتاب تهران؛

پیشنهاد یک طراح کتاب؛ضرورت استفاده از مدیران هنری در نمایشگاه کتاب تهران/ باید از نمایشگاه‌های خارجی کتاب الگوبرداری کنیم

هدی حدادی، نویسنده و تصویرگر درباره نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران نیاز به اصلاحاتی در حوزه فضای برگزاری دارد و به همین منظور باید از نمایشگاه‌های معتبر دنیا الگو برداری کرد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، هدی حدادی، نویسنده  و طراح کتاب با مقایسه نمایشگاه کتاب تهران با سایر نمایشگاه‌های بین‌المللی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران در مقایسه با نمایشگاه‌های معتبر جهان از لحاظ بصری متفاوت است و اختلافات زیادی در این حوزه دیده می‌شود. به زبان ساده شکل و شمایل نمایشگاه کتاب تهران از درب‌های ورودی گرفته تا مسیر‌ها، سالن‌ها و تا ریزترین جزییات مثل نام و شماره غرفه‌ها دلنشین نیست و نیاز به تغییر دارد.

وی ادامه داد: ای کاش مسوولان نمایشگاه کتاب تهران یک تیم کارآزموده از مدیران و طراحان هنری تشکیل می‌دادند تا شاهد بهتر شدن نمایشگاه باشیم و فضا به سمت حرفه‌ای شدن برود.

این نویسنده با اشاره به الگوبرداری از نمایشگاه‌های معتبر دنیا گفت: من مطمئن هستم که مدیران نمایشگاه تهران به نمایشگاه‌های زیادی در سراسر دنیا سفر کرده‌اند  و می‌توانند از تجربیات خود برای بهتر شدن نمایشگاه کتاب استفاده کنند.

وی ادامه داد:‌ نمایشگاه کتاب تهران اکنون محیطی ناهماهنگ و بی‌نظمی را از لحاظ بصری و همچنین صوتی دنبال می‌کند و مدام با بلندگوهای گوش خراش به تبلیغ گروه آموزشی و کتاب کمک درسی و کنکور می‌پردازد که تحمل این وضعیت دشوار است و این فضا باید تغییر کند.

حدادی بخش کتاب‌های آموزشی را پرمخاطب‌ترین بخش نمایشگاه کتاب تهران دانست و بیان کرد: هرساله به دلیل ارائه تخفیف در بخش کتاب‌های آموزشی، با خیل عظیم خریداران کتاب‌های کنکور و کمک درسی روبه‌رو هستیم که این وضعیت نمایشگاه را از فضای فرهنگی دور می‌کند. حتی نحوه تعبیه غذاخوری‌ها و کیوسک‌ها چندان مناسب نیست و نیاز به بازنگری دارد.

این نویسنده و تصویرگر در پایان اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران باید به استانداردهای یک نمایشگاه بین المللی نزدیک شود تا بتوانیم به آنچه مدنظر مسوولان است، برسیم.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار