تقویم تاریخ در آیینه ورزش؛

اعتراض یک شهروند به کمیته ملی المپیک/ بهترین دروازه بان اروپا و جهان معرفی شد

امروز 26 فروردین 1394 هجری شمسی برابر با 26 جمادی الثانی 1436 هجری قمری و 15 آوریل 2015 میلادی است.

اعتراض یک شهروند به کمیته ملی المپیک/ بهترین دروازه بان اروپا و جهان معرفی شدامروز 26 فروردین 1394 هجری شمسی برابر با 26 جمادی الثانی 1436 هجری قمری و 15 آوریل 2015 میلادی است.به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران 52 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو و میدانی دوستانه بین تیم های ملی انگلستان و آلمان شرقی در لندن برگزار شد تیم ملی انگلستان توانست با نتیجه 171 بر 170 آلمان شرقی را شکست دهد.
 
همچنین 52 سال پیش در چنین روزی لوئین قهرمان شنای فرانسه توانست در یک رکورد شنای هزار کیلومتر در میان آب های یخ زده دریا شنا کند و رکورد جدیدی در جهان بدست آورد.
 
همینطور 52 سال پیش در چنین روزی در جریان برگزاری مسابقات جهانی دوچرخه سواری در سوئیس اعتراض عجیبی از طرف یک شهروند پیر سوئیسی به کمیته ملی المپیک سوئیس رسید که از ابراز احساسات مردم و تشویق آنها در هنگام برگزاری مسابقات شکایت کرده بود.
 
48 سال پیش در چنین روزی پرویز جلایر وزنه بردار تیم ملی ایران در مسابقات وزنه برداری جام تفلیس صاحب مدال طلا شد او موفق شد در مجموع 500/407 گرم وزنه را در بالای سر ببرد و مدال طلا دریافت کند جلایر در یک ضرب 5 کیلوگرم و در مجموع 5/2 کیلوگرم رکورد ایران را افزایش داد.
 
همچنین 48 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی والیبال باشگاه ها و دسته جات آزاد تهران برگزار شد، تیم والیبال تهران جوان با پیروی بر حریفان خود مقام قهرمانی را بدست آورد، تیم های پاس و استقلال عنوان های دوم و سوم را کسب کردند.
 
همین طور 48 سال پیش در چنین روزی لئویاشین دروازه بان تیم ملی شوروی عنوان بهترین دروازه بان اروپا و جهان در 20 سال اخیر شناخته شد این عنوان براساس رای گیری از کارشناسان ورزشی جهان و روزنه نگاران ورزشی به وی داده شد.
 
45 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های تهران تیم های استقلال و دیهیم در برابر یکدیگر قرار گرفتند و تیم استقلال توانست 2 بر یک تیم دیهیم را شکست دهد 5 هزار تماشاگر از نزدیک این دیدار را دیدند، گل های این مسابقه را مهدی حاج محمد در دقایق 6.70 برای استقلال و گل تیم دیهیم را جعفر آذربین در دقیقه 80 به ثمر رساند این مسابقه در ورزشگاه امجدیه برگزار شد.
 
44 سال پیش در چنین روزی دیدارهای دور رفت مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های اروپا در بگلراد و مادرید برگزار شد در بگلراد ستاره سرخ یوگسلاوی 4 بر یک پانایتاکو یونان را در حضور 15 هزار تماشاگر شکست داد در مادرید نیز تیم فوتبال اتلتیکو مادرید با تک گل دقیقه 43 آیورتا، آژاکس استردام را شکست داد.
 
43 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال جوانان  ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا در بانکوک مقابل تیم فوتبال جوانان فیلیپین 2 بر صفر پیروز شد، خورشیدی و صادقی در این دیدار برای تیم جوانان ایران گلزنی کردند.
 
42 سال پیش در چنین روزی تیمور غیاثی در  مسابقات بین المللی دو و میدانی آفریفا جنوبی در پرش ارتفاع مدال طلا گرفت،در این رقابت های قهرمانی برتر 35 کشور جهان حضور داشتند و غیاثی در شرایطی مقام نخست را بدست آورد که قهرمانان  پرش ارتفاع جهان نیز در این مسابقات حضور داشتند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اروپا ، شهروند ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار