تقویم تاریخ در آیینه ورزش؛

در جلسه هیأت وزیران مبالغ ورودی ورزش مشخص شد

امروز چهارشنبه 19 فروردین 1394 هجری شمسی برابر با 18 جمادی‌الثانی هجری قمری و 8 آوریل 2015 میلادی است.

در جلسه هیأت وزیران/ مبالغ ورودی ورزشی مشخص شدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 119 سال پیش در چنین روزی مسابقات وزنه برداری اولین دوره المپیک نوین در سال 1896 در آتن برگزار شد. این مسابقات در دو ست یک دست و دو دست برگزار گردید. در یک دست ایلونت از انگلستان با بلند کردن 71 کیلوگرم اول شد و در دو دست یانسن از دانمارک با بلند کردن وزنه 111/5 کیلو گرمی مقام اول را بدست آورد.
 
همچنین 119 سال پیش در چنین روزی رقابت‌های کشتی در اولین دوره‌ بازی‌های المپیک نوین در یونان  بدون طبقه بندی وزن‌ها برگزار شد. در پایان این رقابت‌ها کارل کشتی گیر آلمانی مقام قهرمانی و مدال طلا را بدست آورد.
 
69 سال پیش در چنین روزی فدراسیون تنیس روی میز به عضویت فدراسیون بین‌المللی تنیس روی میز جهان در آمد و به رسمیت شناخته شد.
 
45 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه استقلال تهران در رقابت‌های جام قهرمانی باشگاههای آسیا در ورزشگاه امجدیه تهران و در مسابقه نیمه نهایی مقابل تیم فوتبال اندونزی 2 بر صفر پیروز شد و به پیکار نهایی راه یافت. جواد قراب در دقیقه 47 و مرحوم غلامحسین مظلومی در دقیقه 65 برای استقلال گلزنی کردند. این مسابقه را بیش از 20 هزار نفر تماشا کردند.
 
68 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی فوتبال کشور پیگیری شد و در مسابقه تیم‌های نهایی تهران و اصفهان در برابر هم قرار گرفتند. تیم اصفهان با نتیجه 1 بر صفر تیم تهران را شکست داد و قهرمان ایران شد. حیدر تاکی، صفوی، نوری، صرافانی، کشاورز، کسائیان، انصاری، کارفرزا، ملک، داستان و منشی اعضای تیم اصفهان بودند.
 
همچنین 68 سال پیش در چنین روزی پرچم ایران بر فراز کوه تفتان توسط محمود دانشور به اهتزاز در آمد و این قله توسط او فتح شد.
 
باز هم 68 سال پیش در چنین روزی در جلسه هیأت وزیران تصویب شد که دبستانی‌ها سالی 5 ریال و متوسطه‌ای‌ها سالی 20 ریال برای ورزش بپردازند.
 
59 سال پیش در چنین روزی مسابقه شنای بین‌المللی رود نیل در مصر برگزار شد  لدیف شناگر معروف مصری به مقام اول این مسابقه دست یافت. مصطفی هم وطن او به مقام دوم رسید و لانگ از کشور آمریکا توانست مقام سوم این مسابقه را بدست آورد. در این مسابقه‌ 45 نفر از سراسر جهان شرکت کرده بودند. 

 58 سال پیش در چنین روزی تیم وزنه برداری دانشگاه تهران برای برگزاری چند مسابقه دوستانه به استانبول ترکیه سفر کرد. این تیم به دعوت کشور ترکیه به آن کشور سفر کرده بود.
 
68 سال پیش در چنین روزی فدراسیون شنای ایران با نفراتی مثل حسین بنایی، شاه میر، خسروانی، بیرجندی، مهران به عضویت فدراسیون بین‌المللی شنا در آمد و از طرف آن فدراسیون به رسمیت شناخته شد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: تقویم ، تاریخ ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار