فرمانده ناوگان شمال کشور در نشست خبری؛

رژه نیروهای مسلح "گیلان" 29 فروردین در "رشت"/ پایگاه شرق دریای خزر "نداجا" به‌ زودی راه‌اندازی می‌شود

فرمانده ناوگان شمال کشور گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مستقر در گیلان در شهر رشت رژه می‌روند.


به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  به نقل از روابط عمومی نداجا، امیر دریادار دوم "افشین رضایی‌حداد" شامگاه دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حماسه‌آفرینی امنیت و آسایش را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی به بیعت ارتش جمهوری اسلامی ایران با امام(ره) قبل از پیروزی انقلاب زمانی که نهضت اسلامی در حال اوج گرفتن بود، اشاره کرد و افزود: ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای حفظ امنیت کشور وارد عرصه شد.

رضایی‌حداد گفت: 29 فروردین ماه سال 58 امام(ره) فرمان رژه ارتش با سازوبرگ نظامی در شهرها را صادر فرمودند و این امر توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اجرایی شد.




نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مستقر در "گیلان" در شهر "رشت" رژه می‌روند

فرمانده ارشد آجا در گیلان از رژه نیروهای مسلح در 29 فروردین ماه جاری خبر داد و بیان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مستقر در گیلان در شهر رشت رژه می‌روند.

رضایی‌حداد با بیان اینکه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ضد انقلاب در مرزها درگیر شدند، تصریح کرد: نیروهای ارتشی با قرار گرفتن در مقابل ضد انقلاب اقدامی ماندگار انجام دادند و این امر موجب ماندگاری انقلاب اسلامی شده است.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش به تقدیم 148 هزار شهید ارتش جمهور اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ارتش در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمنان ایستادگی کرد.


فرهنگ ایثار و شهادت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نهادینه شده است

وی با تاکید براینکه ملت ایران از فرهنگ عاشورایی برخوردار است، بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نهادینه شده است.

رضایی‌حداد تامین امنیت را نیازمند اقتدار دانست و خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تامین‌کننده اقتدار نظامی در کشور هستند.

فرمانده ارشد آجا در گیلان در ادامه با اشاره به مراکز آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گیلان، یادآور شد: آموزش کارکنان در مراکز آموزشی بر پایه معنویت است.

وی به آشنایی کارکنان نیروی دریای ارتش به دانش روز اشاره و تاکید کرد: تجهیزاتی که در نیروی دریایی ارتش ساخته شده و به‌کارگیری می‌شود با پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی کشورهای توسعه یافته برابری می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایستگاهی در ساحل شرقی خزر بزودی به بهره برداری می رسد، گفت: تامین امنیت نیازمند زیرساخت‌هایی نظیر بندر و یگان‌های ارتش است که این امکانات را در ساحل جنوب غربی "خزر" و "بندرانزلی" داشتیم اما در جنوب شرقی خزر فاقد این امکانات بودیم. 

وی خاطرنشان کرد: برای هر نیروی دریایی، معقول است که در طول ساحل کشور خود، محل پهلوگیری شناور داشته باشد از این رو در شرق خزر با کمک وزارت دفاع و سایر سازمان‌های مرتبط منطقه، مکانی آماده شده که در آینده نزدیک شروع به فعالیت خواهد کرد. 

دریادار رضایی حداد افزود: مقام معظم رهبری برای نیروی دریایی بعنوان یک نیروی راهبردی، اهمیت خاصی قائلند و به غیر از وظیفه دفاع در دریا، این نیرو را مسوول فرهنگ سازی در زمینه دریا و استفاده از ظرفیت های دریا کرده اند.  


شعار ما در خزر، دریای صلح و دوستی است

فرمانده ناوگان شمال تاکید کرد : شعار ما در خزر، دریای صلح و دوستی است و از این رو ، ایجاد روابط و تعامل با سایر کشورهای حاشیه این دریا، جزو اهداف اصلی نظام و ارتش جمهوری اسلامی ایران است . 

دریادار رضایی حداد یادآور شد: نیروهای دریایی کشورهای همسایه خزر بازدیدهایی را از ایران پیش بینی کرده‌اند و بازدید متقابل شناورها و مسوولان دریایی ما نیز بوده که اسفندماه دیدار فرمانده نیروی دریایی "قزاقستان" از "ایران" را داشتیم و تیمی از ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی دریادار "سیاری" بازدید رسمی از قزاقستان و نیروی دریایی این کشور داشتند که این امر نشان دهنده ایجاد ارتباط پایدار با سایر کشورهاست. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت دریا در تمامی زمینه‌ها تصریح کرد : ما همچنان با دریا بیگانه‌ایم و نتوانسته‌ایم آنگونه که باید و شاید از اهمیت دریا و منافعمان در دریا استفاده ببریم .

فرمانده ناوگان شمال ادامه داد : همانگونه که رهبری مکرر در بیاناتشان تاکید دارند؛ مسوولیت داریم اهمیت خزر و کارکردهای این دریای مهم را در ابعاد مختلف تبیین کنیم و زمانی که این اتفاق بیفتد، قطعا شرایط ما به ویژه در استان‌های ساحلی بهتر از حالا خواهد شد. 


وی یادآور شد: ظرفیت‌های بالقوه خزر آنقدر زیاد است که شرایط اقتصادی و اجتماعی ما را به ویژه در سه استان شمالی کشور متحول کند. 

دریادار رضایی حداد افزود: بر ما تکلیف است که اهمیت دریای خزر را تبیین کنیم تا از آن طریق، سازمان‌هایی که با خزر ارتباط دارند فعالیت خود را گسترش دهند . 


به کارگرفتن ناوشکن دماوند در منطقه شمال کشور

وی در خصوص ساخت ناوشکن در صنایع دریایی شهید تمجیدی در انزلی گفت: از آنجاییکه خزر، دریایی خروشان است و شرایط دریا در اکثر مواقع سال، مواج بوده و ما نیاز به کشتی با تناژ مناسب داشتیم تا پایداری‌مان را به حداکثر برسانیم، ناوشکن "دماوند" را که تکمیل‌تر و به روز شده ناوشکن "جماران" است، در دریای خزر به کار گرفتیم. 

دریادار رضایی حداد افزود: ناوشکن دماوند، شناوری یک هزار و 500 تنی است و در شرایط مختلف اجازه حضور در دریا را به ما می‌دهد و اگر هر مشکلی حتی در اوضاع بحرانی و امداد و نجات پیش بیاید، امکان حضور داریم.

فرمانده ناوگان شمال در خاتمه حضور رییس جمهوری در گیلان را افتخاری برای این استان دانست و خاطرنشان کرد: مطمئناً سفر رییس جمهوری و هیات دولت که چهارشنبه انجام می شود، برکات زیادی به همراه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار