حوزه دفاعی- امنیتی در هفته‌ای که گذشت

از چگونگی شکل‌گیری حزب‌الله تا برگزاری رزمایش محمدرسول‌الله(ص)

در گزارشی که می‌خوانید به مرور اخبار مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در طول هفته‌ گذشته می‌پردازیم.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

نشست خبری فرماندهان ارتش: موسوی: تست موشک و مبارزه با تروریسم در رزمایش هفته آتی/ سیاری: نیروهای فرامنطقه‌ای باید محدوده رزمایش را ترک کنند/ حیدری: حضور پهپادهای بومی نزاجا در رزمایش/ اسماعیلی: رصد تمام پروازهای فرامنطقه‌ای


مرحله اصلی رزمایش محمدرسول الله از 4 دی ماه با رمز محمد رسول الله آغاز و تا روز 10دی با حضور یگان‌های سطحی و زیرسطحی برگزار خواهد شد.

امیرموسوی: ارزیابی قدرت واکنش یگان‌ها و تمرین تاکتیک‌ها از ویژگی‌های "رزمایش مشترک محمدرسول‌الله" است

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: ارزیابی قدرت واکنش یگان‌ها و تمرین تاکتیک‌ها از ویژگی‌های این رزمایش است و ما این موارد را ارزیابی می‌کنیم تا ببینیم مدت زمان لازم برای پیش‌بینی توانمندی تاکتیک‌ها چه قدر بوده و چه قدر این موارد موثر عمل می‌کنند.


امیردریادار سیاری:وزن نیروی دریایی ارتش سنگین است


فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: وزن نیروی دریایی ارتش سنگین بوده و در این رزمایش(رزمایش مشترک محمد رسول الله") تعدد و تنوع تجهیزات و پرتاب‌های متعددی را پیش‌بینی کرده‌اند.

امیرحیدری:قرارگاه شرق کشور درگیر "رزمایش مشترک محمدرسول‌الله" خواهد بود


جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: قرارگاه عملیاتی شرق به طور کامل در رزمایش درگیر بوده و نیروی زمینی در مساحتی به اندازه 43 هزار کیلومتر مربع ایفای نقش می‌کند.


سردار احمدیان:چشم اندازگرایی از ویژگی‌های برجسته قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌(ص) است


رئیس مرکز راهبردی سپاه چشم اندازگرایی را از ویژگی‌های بارز قرارگاه برشمرد و گفت: همان‌گونه که دفاع مقدس به الگویی بی‌بدیل برای همگان تبدیل شده فعالیت‌های قرارگاه نیز می‌تواند به الگویی در عرصه کار جهادی و سازندگی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:وحدت حوزه و دانشگاه به حرکت‌های علمی کشور معنا می‌بخشد/ تنها راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان اقتصاد مقاومتی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از آثار بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه است که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی (ره) در سال 59 شکل گرفت.


امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت دفاع و سازمان حفاظت محیط زیست


وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمات حفاظت محیط زیست کشور به منظور بهبود و توسعه کمی و کیفی همکاری‌های علمی، پژوهشی، فناوری، آموزشی، حفاظتی و اجرایی در کشور در حوزه محیط زیست، تفاهم‌نامه همکاری امضاء می‌کنند.



وزیر دفاع : چگونگی شکل گیری حزب‌الله لبنان/جریان محاکمه برخی فرماندهان بعد از جنگ/غائله فتنه 88

وزیر دفاع گفت: صحبت در مورد محاکمه فرماندهان بعد از جنگ بی‌اخلاقی است.


سردار نقدی:اصلی‌ترین رسالت رسانه‌ها نشان‌دادن سازش‌ناپذیری مردم انقلابی ایران با استکبار است/ آمریکا را دیگر باید «گرگ پیر» نامید

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز بزرگترین رسالت رسانه ها این است که با حفظ وحدت،‌با ظلم مبارزه کنند و نشان دهند که مردم انقلابی ایران اهل سازش با استکبار نیستند.


سردار کوثری:سازمان ملل خاصیت ندارد / صهیونیست‌ها باید محاکمه شوند

رئیس کمیته دفاعی- امنیتی مجلس شورای اسلامی گفت: حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق نشان داد که سازمان ملل خاصیت ندارد و هر زمان که لازم باشد می‌توان به کشوری مستقل حمله کرد.


رهبر:آبروی بسیج در گروی پشتیبانی از ولایت فقیه/ رسانه‌های بیگانه جماعتی را در توهم قرار دادند

مدیر روابط عمومی سازمان بسیج عشایر گفت: حماسه ماندگار نهم دی ۸۸ بی‌نظیر‌ترین حرکت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی بوده و آن حرکت عظیم مردمی و حسینی شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است.


ناخدا یکم ظفری:همه تجهیزات نیروی دریایی ساخت داخل است/ امنیت در منطقه تأمین شده است

سرپرست ناوتیپ ناوگان شمال منطقه چهارم نداجا گفت: ما موفق شدیم در ساخت بسیاری از تجهیزات در مراحل مختلف به خودکفایی برسیم و در منطقه چهارم دریایی تمام تجهیزات بومی داخل بوده و این باعث افتخار پرسنل است.


حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی:اکنون در موضوع هسته‌ای به نقطه‌ای رسیده‌ایم که عقب نشینی از آن خلاف است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: کشور ما نباید پس از 36 سال وارد کننده غلات باشد از همین رو اگر به وظیفه انقلابی خود عمل شده بود امروز ما به فکر واردات نبودیم.


سردار آسودی:باید به مقاومت نمره عالی بدهیم / دفاع حق مشروع همه ملت‌هاست / مقاومت مردم یمن در مقابل تکفیری‌ها

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: باید به مقاومت نمره عالی بدهیم و فرهنگ دفاعی جایگاه خود را پیدا کرده است.



"وائل‌الحلقی":تروریست‌ها از 83 تابعیت در سوریه می‌جنگند/ 2015 سالی سرنوشت‌ساز برای سوریه است/تأکید بر نقش راهبردی ایران در مبارزه با تروریسم

نخست وزیر سوریه گفت: نزدیک به 1000 تروریست ماهانه از ترکیه و به کمک سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها وارد سوریه می‌شوند و اردوغان هنوز خواب سرنگونی حکومت سوریه را می‌بیند اما ارتش سوریه در کمین تروریست‌هاست.


ناخدا یکم ظفری:همه خطوط مواصلاتی ما در امنیت کامل است/ کشورها به دریا اهمیت می‌دهند

سرپرست ناوتیپ ناوگان شمال منطقه چهارم نداجا گفت: نیروی دریایی به عنوان بازوی توانمند بخش اقتصادی در شمال و جنوب باعث شده تا همه خطوط مواصلاتی ما در امنیت کامل باشند.

امیر دریادار دوم رضایی:نیروی دریایی قائم به مرز‌ها نیست/ امروز ارزان‌ترین حمل و نقل آبی است/ شرایطی برای ایجاد کریدور ترانزیت کالا داریم

فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش گفت: تنها نیرویی که قائم به مرز‌ها نیست، نیروی دریایی بوده و حق ورود به محدوده‌های بیشتر (آب‌های بین‌المللی) را داریم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار