فومنی:

مذاکرات لوزان گامی رو به جلو در مباحث هسته‌ای بود

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه مذاکرات لوزان گامی رو به جلو در مباحث هسته‌ای بود، گفت: آقای ظریف هسته‌ای را برای ملت ایران به ارمغان آورد و همانطور که خودش گفت سیاست نظام به تفاهم بود.

"محمدزارع فومنی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در اظهار نظر درباره بیانیه سوئیس گفت: این بیانیه مطبوعاتی علی‌رغم نکات مثبت خود اشکالاتی نیز دارد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درخصوص اشکالات موجود در این بیانیه اظهار داشت: بحث برداشتن تحریم‌هاست که وزیرخارجه کشورمان می‌گوید یک مرحله‌ای برداشته شود و این در حالی است که آمریکایی‌ها می‌گویند گام به گام برداشته خواهد شد.

فومنی تغییر سطح غنی‌سازی جمهوری اسلامی از 5 درصد توافق ژنو به 3 درصد بیانیه لوزان را یک نوع استراتژی خواند و تصریح کرد: اینکه آنها حق هسته‌ای ما را پذیرفته‌اند و این یک گام روبه جلو است. 

وی انتشار فکت شیت از سوی وزارت‌خارجه آمریکا را که با بیانیه سوئیس تفاوت‌های آشکاری داشت را به لحاظ حقوقی فاقد هرگونه اعتبار برشمرد و گفت: چنین بیاناتی نمی‌تواند تبعاتی برای جمهوری اسلامی داشته باشد، چرا که تا زمانی که بیانیه‌ای از منشور 7 سازمان ملل خارج نشود، الزام آور نخواهد بود.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات تصریح کرد: آقای ظریف هسته‌ای را برای ملت ایران به ارمغان آورد و همانطور که خودش گفت سیاست نظام به تفاهم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار