با رشد بیش از 2000 واحدی تالار شیشه ای ؛

بورس تهران با تشکیل صف‌های خرید میلیونی به استقبال بهار رفت

شاخص کل با 2099واحد افزایش به کانال 67هزار و 827 واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شاخص کل با 2099 واحد افزایش به کانال 67هزار و 827 واحد رسید.

در پایان معاملات امروز تعداد 389 هزار و 106 سهم اوراق بهادار به ارزش 1 میلیارد و 285 میلیون و 680 هزار ریال در 24 هزار و 808 نوبت معاملالتی داد و ستد شد.

شاخص قیمت(وزنی-ارزشی)با رشد 905 واحد رشد به 29 هزار و 262 واحد،شاخص کل(هم وزن) با رشد 215 واحدی به 10 هزار و 297 واحد،شاخص قیمت(هم وزن) با رشد 197 واحدی به 9 هزار و 426 واحد،شاخص ازاد شناور با رشد 2438 واحد رشد به 78 هزار و 505 واحد رسید.
شاخص بازار اول بورس با افزایش 1497 واحدی به 49 هزار و 492 واحد و شاخص بازار دوم با 4443 واحد افزایش به 136 هزار و 475 واحد رسید.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز شامل بانک صادرات ایران،پالایش نفت بندر عباس،ایران خودرو،بانک ملت،پارس خودرو،نفت و گاز پترو.شیمی تامین،پالایش نفت اصفهان بوده است.

بیشترین تاتیر مثبت را بر روند معاملات امروز بورس اوراق بهادار نمادهای فارس،همراه،اخابر،تاپیکو،فولاد،وغدیر،پارسان داشته‌اند.
 آیفکس بازار  فرابورس با 45 واحد افزایش به   به 766.30 واحد رسید.

نمادهای پربیننده معاملات امروز بازار فرابورس الایش نفت تهران،پالایش نفت لاوان،بانک دی،گروه تروشیمی س.ایرانیان،توسعه خدمات دریایی و بندری سینا،فرآوری زغال سنگ پروده طبس،بانک حکمت ایرانیان بوده است.

نمادهای زاگرس،مارون،جم،میدکو،پترول،شتران،شرانل بیشترین تاثیر منفی را بر روند معاملات امروز بازار فرابورس داشتند.

*رشد  بازار سرمایه ظرف چند ماه آینده


نائیب رئیس کمیسون اقتصادی  مجلس در خصوص تأثیرپذیری بازار سرمایه از شرایط فعلی گفت: بازار سرمایه مکانی است که جو روانی ایجاد شده در آن بسیار زیاد بوده و این بازار نسبت به اتفاقات  اقتصادی و سیاسی فراتر از آثار مثبت و منفی آن واکنش نشان خواهد داد.

 وی در ادامه بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که شرایط رشد در بازار سرمایه ظرف چند ماه آینده ادامه داشته باشد ولی این شرایط در میان‌مدت و بلندمدت اثرات بسزایی در بخش اقتصاد خواهد گذاشت که تأثیرپذیر از ظرفیت‌های اقتصادی بوده است.

پورابراهیمی در خصوص مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: اقتصاد کشور در موضوعات بسیار زیادی دچار مشکلاتی است که یکی از آنها زیاد بودن هزینه بهره‌وری، بالا بودن سرانه مصرف در خصوص قاچاق کالا و ارز و غیره  تمام موضوعاتی هستند که مربوط به فضای داخلی کشور شده و ارتباطی به تحریم‌ها ندارند.

وی تصریح کرد: اگر از فضای ایجاد شده به درستی استفاده کنیم می‌توانیم در بلندمدت به یک نتیجه مطلوب در اقتصاد دست پیدا کنیم این در صورتی است که این بیانیه تداوم داشته باشد و به تفاهم‌نامه رسیده و نقض نگردد این شرایط تقریبا قطع‌نامه سال 67 را تداعی می‌کند.

نائب رئیس کمیسون اقتصادی مجلس در توضیح چشم‌انداز آینده بازار سرمایه اظهار داشت: برای آینده بازار سرمایه چشم‌انداز خوب و مثبتی ارزیابی می‌شود و امیدواریم دولت و مجلس با همکاری مردم زمینه ظهور یک تحول در حوزه اقتصادی را فراهم آورند.

پورابراهیمی بیان کرد: اقتصاد کشور از مشکلات درونی رنج می‌برد و باید در انتظار رفع مشکلات داخلی چون وابستگی اقتصاد به نفت و بنگاه‌داری خصوصی و ... رنج می‌برد که 30 درصد از مشکلات کشور مربوط به تحریم‌ها بوده و 70 درصد از آن متأثر از تصمیمات داخلی در اقتصاد کشور است و شرایط پیش روی اقتصاد می‌تواند محرکی برای بهبود اوضاع باشد.

انتهای پیام/



برچسب ها: بورس ، شاخص ، رشد ، ارزش ، سهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار