مروری بر بازی تدارکاتی ایران- شیلی؛

جدال شاگردان سامپوئولی و کی روش، تقابل دو فلسفه متفاوت فوتبالی

تیم ملی فوتبال کشورمان در یک بازی تدارکاتی به مصاف یک تیم بزرگ می‌رود. براین اساس تیم ملی روز پنج شنبه 6 فروردین ساعت 23:30 حریف تیم شیلی خواهد بود.

به گزارش  خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی فوتبال بعد از مدت‌ها قرار است یک بازی تدارکاتی با یکی از تیم‌های مطرح آمریکای جنوبی یعنی شیلی روز پنجشنبه 6 فروردین ساعت 18:30 در ورزشگاه آن وی آره نا اتریش برگزار کند. 

به هر حال بعد از بازی با تیم‌های ناشناخته آفریقایی و همیشگی آسیایی، حالا بازی تدارکاتی با تیم ملی شیلی می‌تواند محک خوبی برای شاگردان کی‌روش باشد. 

نکته جالب این بازی برای تیم ملی ایران رکورد شکنی جواد نکونام خواهد بود. نکونام مقابل ویدال، الکیس سانچلس و بازیکنان مطرح شیلی صد و پنجاهمین دیدار تدارکاتی‌اش را انجام می‌دهد وبه نظر می‌رسد همچنان قصد کنار رفتن از تیم ملی و سپردن جایگاهش به جوان‌ترها رغا ندارد کی‌روش که همواره نسبت به تعداد کم بازی‌های تدارکاتی گلایه‌مند بود حالا تیمش فرصت دارد مقابل یکی از تیم‌های خوب جام جهانی 2014 قرار بگیرد. 

تیم ملی شیلی در جام جهانی 2014 با تیم‌های هلند و اسپانیا همگروه بود و با 6 امتیاز به دور دوم صعود کرد و یکی از دو برد خود را در مرحله گروهی مقابل اسپانیا به دست آورد.
 
شیلی در مرحله یک هشتم نهایی یکی از بازی‌های به یادماندنی مراحل منفی جام‌های جهانی را مقابل برزیل انجام داد و در ضربات پنالتی شکست خورد. 

حضور الکسیس سائیلی مهاجم آرسنال در کنار ویلان هافبک یونتوس گری مول هافبک اینترمیلان و ادولردو چا موانع گوئینز پارک رنجرز در تیم ملی شیلی به جذابیت این بازی می‌افزاید و تیم ملی برابر این بازیکنان بزرگ کارسختی دارد تا بتواند از حیثیت فوتبال ایران دفاع کند. 

تقابل سانچلی بهترین بازیکن خارجی لیگ برتر انگلیس با پورعلی گنجی جوان‌ترین مدافع ایران یکی از زیباترین تقابل‌ها در این بازی خواهد بود. 

هر دو بازیکن قدرت سرزنی بالایی دارند و تقابل‌شان بازی ایران- شیلی را زیبا خواهد کرد. 
گفتنی است سانچلسی 77بازی ملی انجام داده و 26 گل هم برای شیلی به ثمر رسانده است. شوت‌های راه دور، ضربات آخر در محوطه جریمه، بازی سازی دریک سوم حیاتی و بردن جدال‌های یک مقابل یک نقاط قوت فنی سانچس است. 

ویدال هم یکی دیگر از سوپراستارهای شیلی است که در تیم ملی یوونتوس بازی می‌کند. 
ویدال در ترکیب شیلی تقریبا همان نقشی را دارد که وسلی اشایدر در تیم ملی هلند ایفا می‌کند لیدر تیم در امور دفاعی و نفر اول در امور هجرمی است. 

ویدال در جریان بازی با ایران از یک سو باید با تیموریان روبه رو شود و از سوی دیگر بارها مقابل دو مدافع سیاسی ایران قرار خواهد گرفت. 

ویدال یاس‌های نفوذی خوبی به سانچس یا وارجاس مهاجمان تیمش می‌دهد بر این اساس هافبک های حیاتی تیم ملی باید مانع ارسال این پاس‌ها شوند. 

ارتورویدال 62 بازی ملی برای تیم ملی شیلی انجام داده و 19 گل هم به ثمر رسانده است. در دوپست هافبک دفاعی و هجومی می‌تواند بازی کند. 

فورخه سامپائولی سرمربی تیم فوتبال شیلی یکی از مربیانی است که اعتقاد ویژه به فوتبال بیلسا و بارسلونا دارد و تیمش هم در جام جهانی برزیل براساس همین شناسه‌های فوتبال بلیسا بازی کرد. 

شیلی با سیستم 2-5-3 در جام جهانی برزیل بازی کرد. این تیم به رغم استفاده از سه مدافع حیاتی در فاز حمله هم پرتعداد و موثر بازی کرد. در واقع حضور 5 مدافع در ترکیب شیلی، این تیم را دارد حمله تضیعف نکرده بود. این موضوع به خاطر توانایی تیم سامپائولی در فاز انتقال از دفاع به حمله و البته توانایی فیزیکی بازیکنان شیلی بود. 

جدال سامپوئولی و کارلوس کی روش، تقابل دو فلسفه متفاوت فوتبالی است کی‌روش تیم‌اش را دفاعی می‌بیند اما سامپائولی برایش مهم است تیمش در اولین فرصت ممکن صاحب توپ شود و بازی‌اش را به حریف دیکته کند.

هافبک‌های میانی تیم ملی در بازی با شیلی نقش مهمی دارند اما به احتمال زیاد کی‌روش تیمش را بدون هافبک بارساز به میدان مسابقه می‌فرستد.
کارلوس والدیویا هافبک تفکیکی شیلی در جام جهانی برزیل به احتمال زیاد به علت مصدومیت می‌تواند تیم ملی شیلی را در این بازی همراهی کند.

گفتنی است تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی برای سومین بار به شیلی بازی می‌کند که در هر دو دیدار قبلی هم به این تیم گل زده و هم گل خورده است. 

ایران در سال 1972 با هدایت محمد رنجبر 2 بر یک به شیلی باخت و در سال 1998 با ایویچ با این تیم یک- یک مساوی کرد و حالا در سومین دیدار با کی‌روش به مصاف این تیم می‌رود. 
کارنامه ایران مقابل شیلی در دو بازی گذشته یک باخت و یک تساوی بوده و 2 گل زده و 3 گل دریافت کرده است. 

به هرحال باید دید تیم ملی فوتبال کشورمان در سومین دیدار می‌تواند تیم ملی شیلی را شکست دهد یا نه!


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار