چه کشوری بیشترین درآمد پخش تلویزیونی را دارد؟

یکی از لیگ‌های معتبر اروپایی توانسته بیشترین درآمد پخش تلویزیونی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، درآمد حاصل از پخش تلویزیونی که در میان باشگاه‌های جهان این روزها به عنوان یکی از منابع اصلی آنها محسوب می‌شود در لیگ پریمیر انگلیس موسوم به لیگ جزیره بیشتر از هر جای دیگری، جایگاهش را پیدا کرده است.
آرسن ونگر سرمربی فرانسوی باشگاه آرسنال معتقد است، که باشگاه‌های فوتبال انگلیسی مدیون رسانه‌های خود هستند و به این ترتیب می‌توانند بر فوتبال اروپا و جهان تسلط داشته باشند و کنترل آنها را به دست گیرند.

وی در این خصوص گفت: با این تدابیر و پخش تلویزیونی باعث می‌شود که باشگاه‌ها بزرگ‌تر شوند و از لحاظ مالی در تمام اروپا قوی‌تر شوند در واقع به نوعی همکاری گسترده‌ای ایجاد می‌کند که کمک کند بهترین بازیکنان جهان به لیگ برتر انگلیس بیایند مسئله‌ای که بیشتر بر پایه اقتصاد در این کشور است.

زمانی که من مربی موناکو بودم یک بازیکن انگلیسی را جذب کردم چرا که او را در تلویزیون دیده بودم.

امروز قوی‌ترین قطب اقتصادی فوتبال جهان را فوتبال انگلیس دارد و به همین علت بهترین بازیکنان دنیا به این کشور می‌آیند.

من به این مسئله اعتقاد دارم که باشگاه‌های انگلیسی می‌تواند به تسلط در تمام قاره سبز (اروپا) دست یابند و این روزها این مسئله به شکل امر متقاوتی در آمده است که می‌توانند بازیکنان مشهور جهان را از گوشه، گوشه جهان جذب کند چیزی که می‌توانم بگویم این است که شمار زیادی از بازیکنان جذاب و فوق‌العاده‌ جهان را در تلویزیون انگلیسی مشاهده کرده‌ام.

شاید هنوز در پاره‌ای از موارد علی‌رغم اینکه فوتبال در تمام جهان جایش را پیدا کرده است ما هنوز نتوانسته‌ایم به رشد کافی دست یابیم، کاری که شرکت‌های تلویزیونی انگلیسی در آن بسیار موثر عمل کرده‌اند و در موفقیت‌های این لیگ نقش موثری داشته‌اند.

از طرف دیگر باشگاه‌های لیگ برتری پول زیادی را از پخش تلویزیونی بازی‌هایشان از طرف شرکت‌های تلویزیونی دریافت می‌کنند که واقعا مبلغ قابل توجهی است و نمی‌توان از آن گذشت.


انتهای پیام/
برچسب ها: حق ، پخش ، تلویزیون ، درامد ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار