وعده صبحانه با اینگونه پنیرها سالم‌تر است

با جایگزین کردن اینگونه پنیر در وعده صبحانه سالم‌تر می‌مانید.

زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: محیط خانواده(خواهر و برادران بزرگتر، عادات و رفتار غذایی والدین، مربیان مهد کودک و محیط صرف غذا)، مسائل اجتماعی (اشتغال مادران، صرف حداقل یک وعده غذا یا بیشتر در مهد کودک، مدرسه، استفاده از غذاهای آماده و ...) و پیام‌های رسانه‌ها به ویژه تبلیغات تلویزیون نقش به سزایی در دریافت عادات غذایی کودکان دارند.

وی ادامه داد: امروزه برخلاف گذشته که تجربیات غذایی کودکان سنین قبل از مدرسه فقط در محیط خانه و خانواده متمرکز بوده، به علت بوجود آمدن تغییراتی در سبک زندگی خانواده‌ها و گذران بخشی از اوقات کودکان در مهد کودک از طریق این محیط نیز کسب می‌شود.

لازم به ذکر است، در مهدهای کودک باید به کودکان با استفاده از سی دی‌های آموزشی، مسابقه نقاشی، کتاب‌های آموزشی مصور در زمینه کاهش مصرف نمک آموزش داده می‌شود.
عبداللهی در خصوص راههای کاهش مصرف نمک در کودکان خاطر نشان کرد: برای کودکان حداکثر میزان توصیه شده مصرف نمک، کمتر از 3 گرم در روز می‌باشد این مقدار شامل کل میزان نمکی است که از طریق غذا وارد بدن می شود با استفاده از راهکار‌های زیر می‌توان نمک مصرفی کودکان را کاهش داد. هنگام مصرف تخم مرغ و گوجه فرنگی و خیار از نمک استفاده نشود تا کودک به خوردن این مواد غذایی بدون افزودن نمک عادت کند.

در وعده صبحانه از پنیر کم نمک و در وعده ناهار از دوغ کم نمک برای کودکان استفاده شود.
برای کودکان بالای یکسال اگر چه افزودن نمک مجاز است ولی باید دقت شود که از مقدار کم نمک یددار در تهیه و پخت غذا استفاده شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار