اینگونه از افسردگی کودکان خود جلوگیری کنید

لازم است والدین به منظور جلوگیری از افسردگی کودکان خود اقداماتی را انجام دهند.

دکتر قربان نژاد روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: والدینی که خود به افسردگی دچار هستند نمی‌توانند افسردگی را از کودک خود دور کنند. ابعادی چون خانواده، رشد اجتماعی و مسائل اقتصادی فرد همگی عواملی هستند که در ایجاد و یا بهبود وضعیت افسردگی موثر هستند.

وی ادامه داد: لازم است والدین به منظور جلوگیری از افسردگی خود آنها را از همان ابتدا با ورزش آشنا کنند که این مستلزم هزینه درمانی، اقتصادی، روحی و روانی است و باید به آن توجه ویژه‌ای کرد. همچنین داشتن خواب کافی، فعالیت‌های اجتماعی روزانه و ورزش همگی در کاهش سرعت افسردگی نقش به سزایی دارند.

 این روانشناس خنده را عنصر ضد افسردگی شمرد و افزود: خنده، هورمونهای نادری را در مغز ترشح می‌کند و طبق تحقیقات اخیر همزمان با خندیدن 150 ماهیچه در بدن منبسط می شود. ورزش، جوک گفتن و خواندن مطالب خنده دار می‌توانند لبخند را بر روی لبان شما بنشانند.

علی نژاد در پایان عنوان کرد: بی دلیل خندیدن نشانه دیوانگی نیست، بلکه نشانه‌ای از سلامت روح و روان فرد و خانواده است. در صورتی که افراد مطلب خنده داری پیدا نکردند، به اشتباهات خود بخندند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار